Reis mee met Isabel & Etienne

Van San Francisco naar huis

30 sept en 1 okt, San Francisco - Amsterdam, gereden afstand 31 km en 8800 km gevlogen.
temperatuur in SFO 21 graden en in Amsterdam 13 graden C

Woensdag 30 sept, na ons laatste ochtendmaal in de US, koffers in de auto en nog even een rondje San Francisco voordat we naar de luchthaven gaan. Eerst naar Lombard Street gereden. Dat is die steile slingerstraat en we wilden daar niet per se overheen rijden, maar opeens stonden we aan het begin. Dus toch maar naar beneden rijden. Best grappig, maar meer ook niet. Straat is nog geen 150 meter lang en toch zo beroemd. De straten in dit deel van de stad zijn allemaal echt heel steil en als je erin rijdt zie je gewoon totaal niet waar je heen gaat.

Om 12 uur de auto ingeleverd en met het treintje naar de terminal gegaan. Inchecken ging erg vlot omdat we ons via internet al hadden aangemeld en het was erg rustig op dat moment. Bij een restaurantje nog even een broodje en koffie gehaald en daarna door de security. Je moet er bijna naakt doorheen en het was een super neurotisch gedoe. Door de manier waarop alles gaat, merk je dat iedereen (de passagiers) tegen paniek aan zit. Hierdoor veel rommeliger en trager dan in andere landen.

Vlucht vertrok een half uur later dan de schematijd, maar omdat er door de weersomstandigheden veel meewind was, kwamen we een half uur voor schematijd op Schiphol aan. De vlucht duurde 'maar' 9,5 uur

Cool
ipv 10,5. Scheelt toch ! En opeens is het 1 oktober.

Ook met de koffers hadden we geluk...ze zaten in de top 20 en we konden langs de douane voordat die klaarstonden. Mooi erlangs geglipt. Vaak worden passagiers van Amerika vluchten gecontroleerd, omdat Amerika nugoedkoop is en mensen veel kleding en zo inslaan. We zaten om 11 uurthuis aan de Hollandse koffie.

patricia

heerlijk dat jullie weer goed thuis zijn gekomen.
en ik heb genoten van jullie verhalen ;-)

dikke kus van patricia...