Reis mee met Isabel & Etienne

Van Medford naar Eugene

Hi there,

Vanochtend via Interstate 5 naar Eugene gereden. De I-5 in Oregon is ook al weer een mooie weg.
Het is dan wel een snelweg, maar deze loopt door een heel mooi gebied. Heuvels, bossen en bochten die
op een circuit niet zouden misstaan. We vinden het altijd weer apart om op een weg te rijden die helemaal in
het noorden bij de Canadese grens begint en eindigt onder San Diego bij Mexico. Een weg die je voor 2223 km kunt volgen.
Blijft toch apart....

Vorig jaar hebben we een behoorlijk stuk van de I-90 gereden. Die is nog veel langer en begint in Seattle en
eindigt 4861 km verder in Boston.

Anyway, aangekomen in Eugene eerst naar een Nike store geweest. Vrij kleine winkel en was verder niet
echt interessant. Daarna naar een Oregon Ducks winkel geweest bij Autzen Stadium (54000 zitplaatsen en dat voor een universiteit). Dat is een American Football stadion van de Oregon Ducks. Alle sport teams van de Universiteit van Oregon zijn Ducks.
Leuk logo en leuke kleuren: geel en groen. Grappig is dat hier erg veel mensen met Duck kleding rondlopen.

Ok. verder nog naar een mooi groot winkelcentrum geweest en daar een lens voor m'n reflexcamera gescoord.
Sinds twee dagen deed de oude lens het niet meer goed. Bleek dat de aansturing van het diafragma kapot is.
Vervelend als dit halverwege de vakantie gebeurt. Telelens is helaas niet geschikt voor standaard foto's.
We hadden al op internet gezocht naar fotowinkels, maar eigenlijk niet veel gevonden. Dit was stom toeval en ook
dat ze de lens op voorraad hadden. Superblij

Vanavond maar weer lekker bij een brouwerij gegeten...de Hop Valley Brewery. Kwartiertje lopen van het hotel en
ook weer zeer de moeite waard!. Eugene ziet er verder leuk uit. Ontzettend veel eettentjes en bars en zo.

Morgen op naar de kust!

Fijn weekend allemaal

Gerard en Petra

Jullie ook een fijn weekend en nog veel vakantieplezier, wij gaan volgende week weer een paar dagen op pad, zou 25 tot 30 graden worden.