Reis mee met Isabel & Etienne

Dagje in Portland

Good morning!

Dachten we ontbijt te hebben bij dit hotel, helaas...hebben ze niet. Alleen koffie en wat cornflakes.
Jammer dan, je kan in Amerika echt overal ontbijten, dus dat was verder alleen een kleine tegenvaller.

We hebben weer de tram genomen en zijn blijven zitten tot Washington Park, waar ook de Oregon Zoo is.
Relaxed dagje, dus we dachten naar de dierentuin te gaan. Wij niet alleen, maar half Portland was er ook.
Zondag natuurlijk en mooi weer.

Mooie dierentuin waar ze heel veel aan het opknappen en vergroten zijn.
Oudere dierenverblijven zijn vrij klein, maar alles wat is opgeknapt is heel ruim en erg mooi.
Olifanten moeten daar echt het gevoel hebben dat ze een eigen land hebben gekregen.

Alleen hebben ze van alle dieren maar een paar exemplaren, waar wij in Nederland vaak hele
kuddes gewend zijn. Bijvoorbeeld 2 giraffen waar de NL dierentuinen die wij kennen wel 10-15 giraffen hebben.
Ook maar 6 olifanten, waar je bv in Emmen over die beesten struikelt.
Dierentuin bestaat dan wel al weer sinds 1888.

Terug in Portland naar Pioneer Square gegaan waar we hadden gezien dat er een Singin' in the Square zou zijn.
Hele plein zat vol met mensen en een podium met "voorzingers". Was erg leuk en gezellig. Iedereen zingt ook mee
met allemaal bekende oude liedjes. Van Simon and Garfunkel tot Louis Armstrong en Dolly Parton tot John Denver.
En natuurlijk oude USA folk songs. Boekjes met songteksten werden zelfs uitgedeeld.

Morgen naar Beaverton, Nike hoofdkantoor (WHQ).
Afspraak met iemand die heel veel van de Nike geschiedenis weet.

Gerard en Petra

Mooie foto's en verhalen, wij zijn net terug uit Winterberg en was ook erg mooi.
Maar kan niet tippen aan jullie reis, alhoewel wij wel heerlijk konden ontbijten in het hotel.
Fijne reis verders.

Madelon

Leuk, WHQ! Heb je een date met Phil? :-)