Reis mee met Isabel & Etienne

Zaterdag 9 Sept
203 km gereden
Temp. 32 graden

Hallo,

Na een simpel en eenvoudig ontbijt in het hotel vertrokken naar Mount Rushmore.
Alles er omheen is een grote Tourist Trap, alles ingericht op uiteraard toeristen.
Mount Rushmore zelf is gewoon erg mooi en leuk om te zien. Vier presidenten die belangrijk zijn geweest voor het land.

George Washington was de 1e president.
Thomas Jefferson was eigenlijk een ijsboer, want van hem zijn de eerste recepten voor ijs (nooit geweten), maar uiteraard belangrijker dat hij een van de schrijvers van de onafhankelijkheidsverklaring is en zijn handtekening staat er ook op.
Theodore Roosevelt heeft oa heel veel natuurgebieden de status National Park gegeven.
Abraham Lincoln uiteraard mede door alles wat hij tijdens de burgeroorlog heeft gedaan.

Was trouwens wel leuk dat er twee mannen van in de 90 zaten die hebben meegewerkt aan het uithakken.

Tot zover de geschiedenisles.

Hierna zijn we doorgereden naar Custer State Park, wat een heel mooi natuurgebied is.
Park is het meest bekend om de grote kudde bisons/Buffalo’s. We hebben er honderden gezien.
Verder ook prairie dogs gezien en nu ook pronghorn antilopen. En er liepen zelfs wilde olifanten.

Als laatste naar het Crazy Horse monument geweest. Hier wordt nog steeds aan gewerkt.
Men is in 1948 begonnen en 50 jaar later was alleen het gezicht klaar.
Beeld wordt uit een berg gehakt en als het klaar is is het 195 mtr lang en 172 mtr hoog…enorm dus,
maar zal nog wel even duren.

Was een vol dagje, maar wel erg leuk en alles relaxed gedaan.

We gaan maar eens een hapje eten.

Groetjes

Oh ja, we voegen ook regelmatig selfies toe onder Selfies 2017....