Reis mee met Isabel & Etienne

Uitstapje naar Tucson

Scottsdale - Tucson (en terug) gereden afstand: 435 km.
temperatuur: 38 graden C.

Vandaag vroeg opgestaan. We wilden naar het Pima Air& Space Museum en het Sonora Desert Museum, beide bij Tucson en dat is toch ruim twee uur rijden. Dus onze zondag begon om half zeven.

Onderweg weer flinke onweersbuien rond om ons heen gezien, maar wij zelf hebben het gelukkig droog gehouden. Toen we bij het Pima museum kwamen was daar het parkeerterrein veranderd in een vijver. Voordeel van zo'n woestijn is dat alles weer lekker snel droog is. Nadeel is dat het meteen verschrikkelijk benauwd en klam was.Zoals Koeman altijd zegt:klotsende oksels.

Museum had deels binnen en deels buiten vliegtuigen staan. Binnen verdeeld over een aantal hangars en dan per periode. In hangar 3 bv stond van alles uit de 2e wereldoorlog en daar staan dus vrijwilligers/veteranen bij die zelf iets met die vliegtuigen te maken hebben gehad. Leuk om zo iets uit de eerste hand te horen. Tijdje staan praten met een man die navigator was op een B24, Liberator. Hij was verbaasd dat wij zo veel over WO II wisten. In een van de hangars staat ook een SR71, Blackbird. Zo'n snel spionagevliegtuig...indrukwekkend en veel groter dan je zou denken.

Ze hebben daar meer dan 275 toestellen staan ! We noemen er een paar voor de liefhebbers:
B24, B25, B29, B52, F14, F15, F111, Neptune, Avenger (voor de Peggemannen die dit lezen) en ga zo nog maar even door.

Linkje naar de website: http://www.pimaair.org/

Rond 2 uurzijn webij het Sonora Desert Museum aangekomen. In dit museum laten ze van alles zien wat met de Sonora woestijn heeft te maken. Deze woestijn ligt dus in Arizona/Mexico. Alleen de rit naar het museum was al erg mooi: overal van die grote cactussen. Ze hebben daar allerlei planten, maar ook dieren die hier voorkomen. Is dus een open lucht museum. Stonden twee oudere mensen, met ieder een valk op hun hand uitleg over die volgels te geven. Heel grappig om te zien, die mensen waren zo enthousiast dat je het hele verhaal bleef luisteren. Duurde ongeveer twee uur om het museum te zien, is dus niet heel groot.

En nog een linkje naar het Sonora museum: http://www.desertmuseum.org

Na zo'n hele dag buiten, bij die temperatuur waren we blij dat we de auto weer in mochten en om de dorst te lessen hebben we maar eenlarge cola gehaald bij een Mac. In de aanbieding, voor maar 1 dollar...we blijven Hollanders.

Eindelijk een normale supermarkt gevonden...tot nu toe was het er steeds een die alleen maar voedsel, bio-voedsel of echt troep verkocht. Klinkt niet zo aardig, maar het was zo. We konden eindelijk wat spullen kopen die we niet hadden meegenomen.

Weer lekker bij Coco's gegeten en rond 10 uur plat.

Hotel is weer Days Inn

patricia..

jeetje wat klinkt het toch mooi allemaal...
jullie genieten echt :-)
ik volg wel op de site hahaha
kusssss