Reis mee met Isabel & Etienne

Van Quebec City naar Bar Harbor

Hallo,

Ontbeten in ons antieke hotel. We zaten in de oorspronkelijk zitkamer, met uitzicht op het bekende hotel: Chateau Frontenac.

Daarna snel vertrokken omdat we vandaag onze laatste lange rijdag hadden.
Afstand viel wel mee, maar vrij weinig snelweg tussen Quebec en Bar Harbor. Vooral in Canada veel tijd kwijt door de lage max. snelheid. Op de binnenwegen meestal niet meer dan 70.

Bij de grens met USA ben je ook wat tijd kwijt, want de Amerikanen laten je niet zomaar binnen.
Heel veel vragen gesteld en zelfs over de eerdere USA stempels die al in onze paspoorten staan. Waar werk je, waar woon je, waar ben je geboren, waar ben je geweest, waar kom je vandaag vandaan, waar ga je vandaag naar toe, waar ga je uiteindelijk naar toe en dat een minuut of tien. Dan de paspoorten nog checken, inhoud van de kofferbak bekijken en toen zag de douanier dat het goed was. Draaide meteen helemaal om en we hebben nog even een vriendelijk en leuk gesprek gehad. Kregen zelfs tips over restaurants en hij begon zelfs nog over de toestand in Europa met alle vluchtelingen en asielzoekers.

Pas rond vijf uur in het hotel aangekomen en dus verder nog niet rondgekeken. Wel nog even een wasje gedraaid en toen gegeten bij een echt Amerikaans BBQ restaurant. Ook lekker.

Vandaag geen foto's....hoofdzakelijk in de auto gezeten.

Morgen gaan we een hike doen in het Acadia National Park.