Reis mee met Isabel & Etienne

Quebec City

Allo, Allo,

Bijtijds uit Montreal vertrokken, omdat we wat tijd in Quebec nodig dachten te hebben. Dat klopte! Quebec City is een oude stad met een echt oud centrum.
Ook is er een grote citadel. De stad is al in 1608 gesticht door een Frans officier en is nu nog de enige Noord Amerikaanse stad die helemaal ommuurd is. Staat ook op de Unesco lijst van werelderfgoed. Uiteraard behoorlijk toeristisch, maar erg mooi en een bezoek echt waard.

Langs de rivier heeft men een soort van terras aangelegd, wat honderden meters lang is en wat doet denken aan hele oude foto's van stranden ook in Nederland. Lastig te zeggen, maar is ook op onze foto's te zien. Ziet er in ieder geval ook gezellig uit.

Ons hotel is gevestigd in een Victoriaans huis wat in 1871 is gebouwd. Onze kamer zit op de 2e verdieping (hoogste) en we kijken in de kamer tegen de oorspronkelijke bakstenen muur aan.
We hebben we een eigen badkamer, maar die zit een paar deuren verderop. Eigenlijk hebben we dus 2 kamers.

Het was ook vandaag weer een mooie zonnige dag, met wat lagere temperaturen rond de 19 graden. Toch weer de hele dag zonder jas kunnen lopen.

's Avonds bij een Ierse pub gegeten...was ook weer lekker.

Dit was onze laatste dag in Canada, morgen keren we terug naar de USA.

à bientôt

Madelon C

Prachtige reis.
Jullie zullen wel moe zijn.
Ik neem aan dat jullie straks de Edward Hopper-vuurtoren gaan bekijken in Portland.
OPDRACHT: foto vanuit de Hopper hoek.