Reis mee met Isabel & Etienne

van Reno naar Wendover

Goedemorgen,

Vandaag een lange rit. Maar eerst ontbijt bij het buffet van Circus Circus hotel.
Vreet maar raak voor een knaak is het motto en dat is te zien aan de deelnemers.

We reden rond 0915 weg voor een rit van iets meer dan 700 km. Uiteraard de langste etappe van de reis. Niet via de snelweg, maar via de US-50, oftewel de loneliest highway of America en dan specifiek het deel in Nevada. En eenzaam was het inderdaad. Per uur kom je misschien 5 auto's tegen.
Maar wel een hele mooie weg en met de Impala met alles erop en eraan was het zeker geen straf om zo'n eind te rijden.

Vanaf Reno het eerste stuk nog door de beschaving, dan na het plaatsje Fallon is steeds minder bebouwing en stopt dat ook helemaal. Vanaf Fallon is het 415 km naar Ely, waar je we van de 50 af moetsten. Tussen Fallon en Ely zijn maar 2 stadjes: Austin en Eureka, waarvan Eureka een leuk oud stadje is. Daar tussenin zit helemaal niets. Alleen een afwisseling van bergruggen en enorme uitgestrekte valleien.

Als laatste de US 93, waar je een recht stuk van ruim 100 km rijdt waar maar 1 flauwe bocht in zit. Ongelofelijk.

Aangekomen bij het hotel is het meteen een uur later. Utah doet niet mee met zomertijd.

En ook hier weer net over de staatsgrens (200 meter verderop) staan de casino's van Nevada. Waar het personeel woont? geen idee....we zien alleen casino's en hotels hier.

Vandaag geen foto's want het internet is hier bagger. Sta in de badkamer dit verhaal te typen omdat de ontvangst hier redelijk is.

Morgen gaan we naar Salt Lake City via de Bonneville Saltflats waar alle snelheidsrecords worden/zijn gereden.

Tot morgen!

Wels :-)

Hahaha 'vreet maar raak voor een knaak!'
Leuke verhalen Bel! Prachtige reis maken jullie weer!
Geniet ervan!

Noellie

Ik lig weer helemaal in een deuk van dit verhaal. Ik zie er elke dag naar uit. Enne E-10 wanneer komt jouw Chevrelet voor thuis?

Henny en Gertjan

Hoi Isabel en Etienne,

Wij lezen weer met veel plezier jullie verhalen.
Nog een fijne verdere vakantie.

Hartelijke groet,
Henny en Gertjan