Reis mee met Isabel & Etienne

Reno Air Race

Vanochtend vroeg opgestaan en om 06:45 vertrokken naar Reno.

De tickets hadden we al een aantal maanden geleden via internet gekocht en deze races begonnen behoorlijk vroeg op Reno Stead Airport.

Gedurende de dag werden er 13 races gevlogen in verschillende klassen.
Varieerde van dubbeldekkers tot straaljagers en tussendoor waren er demonstraties.

De luchtmacht zou een show vliegen met een F-22 Raptor, maar helaas door technische problemen ging dat niet door. Toestel steeg nog wel op (wat een gigantisch geluid...oordoppen noodzakelijk) maar keerde zonder show weer terug.

Ook mooi waren de races in de "buitencategorie". Dit waren allemaal vliegtuigtypes van rond de 2e wereldoorlog, oa. P51 Mustang, Sea Fury, Bearcat. Deze halen snelheden tot zo'n 800 km/u!
Indrukwekkend...ook het geluid.

Ook op de grond veel te doen. Er stonden ruim 100 vliegtuigen, die verder niet eens aan het vliegende deel meededen. Ook de luchtmacht pakte flink uit met oude en nieuwe toestellen.

Dit evenement is heel erg goed georganiseerd. Overal mogelijkheden voor eten en drinken zonder wachttijden. Een enorme batterij toiletten die ook nog schoongehouden worden en de hele dag lopen ze te vegen. Geen afval te zien.

Al met al een zeer geslaagde zonovergoten dag. Dat was meteen het enige nadeel...de hele dag met je kop in de zon bij 30+ graden! Maar je kan niet alles hebben en we zijn niet verbrand.

Cool

Na de races naar Reno gereden waar we 1 nacht verblijven in het Circus Circus hotel.
Hier is het echt net Las Vegas, alleen met minder hotels. En Reno ziet er best wel verlopen uit.

Welterusten allemaal.