Reis mee met Isabel & Etienne

Sacramento

Goedemorgen,

deze dag begonnen met wat geschiedenis. We zijn naar het Califorrnia State Railroad Museum geweest. Erg mooi museum. Alles is heel mooi opgezet.

Ze hebben een aantal echt heel oude locomotieven staan, zelfs uit 1862 die er als nieuw uitzagen. Verder oa een heel mooi restauratierijtuig en een slaap rijtuig wat leek te rijden. De geluiden en lichteffecten van buitenaf waren realistisch en het complete rijtuig bewoog alsof je echt reed..
Ook een heel indukwekkende stoomloc, waarvan er maar 1 bewaard is gebleven. Een enorm gevaarte van ruim 40 meter lang en een gewicht van 460 ton!

Na het museum hebben we rondgekeken in Old Town Sacramento, het gerestaureerde oude centrum van de stad. Helemaal zoals het zo'n 150 jaar geleden was.

Inmiddels lag de temperatuur rond de 37 graden. Best wel warm dus.

Als afsluiting van de dag nog naar een groot winkelcentrum geweest. Daar vonden we ook een micro brewery: BJ's restaurant and brewhouse. Die maken zelf diverse soorten bier. Ook dit was een succes.

Al met al weer een geslaagde dag.

Morgen gaan we de bergen van de Sierra Nevada in. Ons doel is dan South Lake Tahoe. Het zal daar wel iets koeler zijn omdat het tegen de 2000 meter hoogte ligt.

Groetjes van ons.

Oh ja, foto's plaatsen we toch gewoon per dag in een aparte folder.....is toch makkelijker