Reis mee met Isabel & Etienne

San Francsico en naar Sacramento

Hallo allemaal,

Vandaag even over 2 dagen, want we waren nogal laat terug en hadden dus geen zin meer om iets te schrijven.

We zijn vandaag van amper 17 graden naar ruim 30 graden gegaan en hebben een kleine 200 km gereden.
Wat rijdt die Impala geweldig…….

Gisteren, maandag 8 september, zijn we eerst naar Alcatraz geweest. We moesten om half 10 op de boot zijn. Wat een gedoe zeg, het leek wel of we zelf als gevangenen naar the Rock moesten. In de rij, security check, wachten in de rij en eindelijk op de boot.

Maar, het was het wel waard. Alcatraz is indrukwekkend en je krijgt een goed idee hoe het was om daar gevangen te zitten…niet echt leuk. Maar dat was natuurlijk de bedoeling. Een kreet ergens op de muur gaf het mooi aan:

Als je de regels overtreed ga je naar de gevangenis, als je de gevangenis regels overtreed, ga je naar Alcatraz.

Nadat we weer met de boot terug gevaren waren hebben we nog wat rondgekeken en zijn we met de historische tram (allemaal minimaal 60 jaar oud) en de Cable Car terug naar het hotel gegaan.

Rond 1700 uur werden we opgehaald door C.J. en David. Die hebben we een aantal jaren geleden in San Francisco ontmoet en hebben nog steeds contact. We zijn naar nog wat bezienswaardigheden gegaan en hebben daarna ergens aan de kust gegeten.

Vandaag, dinsdag 9 september, zijn we rustig aan opgestaan. Even relaxen en dat is af en toe ook lekker. Ontbijt op de kamer en daarna inpakken en de auto opgehaald bij de parkeerplaats. Rond 10 uur weggereden en uiteindelijk via de Golden Gate brug en later Napa Valley naar Sacramento gereden.

In Sacramento konden we meteen inchecken in het hotel en zijn we daarna naar de voormalige werkplek van Arnold Schwarzenegger gegaan. Sacramento is nl de hoofdstad van California. Erg mooi gebouw, die State Capitol. Probeer wat foto’s toe te voegen, maar is lastig via deze laptop. We zullen alle foto’s toevoegen aan dezelfde folder: USA 2014, dus kijk daar af en toe voor nieuwe foto’s.

Als afsluiter gegeten en gedronken in de Coconut Bar in Old Town Sacramento.

We slapen in hotel Quality Inn Downtown Sacramento.