Reis mee met Isabel & Etienne

Van Missoula naar Yellowstone

Zaterdag 01 september, gereden afstand 472 km.
Temperatuur: 25 graden

Goedemorgen allemaal,

Vanochtend rond 9 uur vertrokken uit Missoula. Eerst weer een flink stuk snelweg, maar de omgeving werd steeds mooier. Ook veel bosbranden gezien onderweg, door de grote droogte hier. Door de rook was het eigenlijknergens helder.

Rond half 2 aangekomen bij de noord ingang van Yellowstone. Eerst het park ingereden en bij het visitor center rondgekeken eneen paar leuke pins gekocht. Meteen het eerste wildlife gezien. Rondom het visitor center liepen een heleboel grote herten rond. Heten hier Elk, of Wapiti. Dit ie een van de grootste hertensoorten. Bijvoorbeeld een mannetje weegt meer dan 300 kg.

Ook naar de Mammoth Hot Springs gelopen. Voor de mensen die het kennen, is het net zoiets als Pamukkale in Turkije. We hebben het nog niet helemaal gezien, maar volgens ons is het in Turkije groter en mooier. Alleen hier is de natuur er omheen veel mooier.

Vanavond een was gedraaid, moet ook gebeuren en daarna lekker een pizza gegeten bij Outlaw pizza. Onderweg hiernaartoe trouwens een flinke bui gehad. Ook nu is het nat en best wel fris, maar ja, je zit ook op bijna 2000 meter hoogte.

Morgen gaan we het park pas echt in en hopen dat we veel kunnen zien. Dit park is nogal mega groot.

Dus.....tot morgen en weltrusten allemaal.

Ps. we hebben inmiddels alweer meer dan 2000 km gereden.

Hotel vandaag en morgen is het Best Western by Mammoth Hot Springs in Gardiner, Montana