Reis mee met Isabel & Etienne

Een dag in Seattle

Donderdag 30 augustus, gelopen afstand: heel veel.
Temperatuur: 25 graden.

Na een heftig Amerikaans ontbijt met scrambled eggs en pancakes in het hotel, zijn we eerst nog een keer richting de Space Needle gelopen, met het idee om een Duck tour te gaan doen. Die begint vlak bij de Needle, vandaar.

Een Duck is een amfibie voertuig uit de tweede wereldoorlog, waarmee ze tours door de stad en over het water maken. Heette officieel een DUKW, maar dat werd uiteraard snel Duck.
Deze tour duurde totaal ongeveer anderhalf uur en kwam langs plaatsen waar je zelf niet zo snel naar toe gaat. Erg leuk, mede omdat de chauffeurs veel vertellen over de stad, maar ook omdat ze er een complete cabaret voorstelling van maken. Je ligt regelmatig in een deuk van het lachen. Was de moeite waard dus.

Ook heel apart als zo'n Duck het water in rijdt en vervolgens verder vaart. Wist je trouwens dat de wielen onder water gewoon blijven draaien? Ondanks dat de voortstuwing door een schroef gebeurt....

Nadat we weer veilig de vaste wal op waren gereden en bij het startpunt waren afgezet, zijn we Seattle weer ingegaan. Overal rondgekeken, veel gelopen en het blijkt dat Seattle een leuke stad is. Wel heel veel drukte en herrie. De stadsbussen maken een kabaal alsof ze 50 jaar oud zijn, maar dat zijn ze dus niet. Connexxion opereert toch een stuk stiller.

Als afsluiting van de dag hebben we bij een Italiaan gegeten. Dit was erg goed. Om even reclame te maken, naam van het restaurant was: Il Fornaio aan sixth avenue.

Morgen zullen we niet veel te vertellen hebben, want we gaan de langste rit van de vakantie maken: ongeveer 760 km naar Missoula in Montana. We gaan ook even door 3 staten rijden: Washington, Idaho en Montana.

Tot morgen!

P.s. Ampzing reist weer met ons mee, foto's wordenin een aparte folder geplaatst

Yvonne

Hoi, hoi, ben wel jaloers op jullie hoor wat ziet het er leuk uit allemaal temp is goed helemaal top genieten maar!
gr
Yvonne