Reis mee met Isabel & Etienne

Van Portland naar Seattle

Woensdag 29 aug, van Portland naar Seattle. Gereden afstand 268 km.
Temperatuur 21 graden

Na weer een druk ontbijt zijn we in de auto gestapt om naar onze volgend staat te gaan. Washington. Vanaf ons hotel was dat binnen 5 minuten gebeurd, maar Seattle lag toch nog wat verder.
Maximum snelheid op de snelweg, Interstate 5,was steeds maar rond de 100 km/u. Daardoor waren we rond half 1 in Seattle. We konden wel meteen inchecken in het hotel, wat pal tegen het centrum aan ligt. Ook hier kun je eigenlijk alles wel lopend af.

Het hotel waar we zitten wordt in november gesloopt. De grond is gekochtdoor een grote investeringsmaatschappij (Amazon) die hier kantoorpanden gaat bouwen. Het personeel vindt dit uiteraard heel jammer. Maar toen dit hotel werdgebouwd (1962) voor de wereldtentoonstelling stond het nog niet in het centrum. Nu dat wel zo is, is de grond meer waard geworden dan het gebouw zelf. Personeel staat dus op straat. Ook een aantal die er al 35 jaar werken.Voor de wereldtentoonstelling is toen ook de beroemde Space Needle gebouwd. Een toren van bijna 160 meter hoog.

Als eerste zijn we maar weer eens naar een Nike Town geweest. Zit ook hier.Ook ditwas weer een mooie winkel.
Verder een deel vanhet centrum doorgelopen, wat er leuk uitziet. Ook opvallend:vergeleken met Portland zijn hierveel minder zwervers.

Geeindigd bij de Space Needle. Hier zijn we naar boven gegaan (kosten$ 19 pp) met een hele snelle lift. Gaf eenraar gevoel, zo snel ging het omhoog. Ook niet geschikt voor mensen met hoogtevrees, want er zaten grote ramen in de lift.
Uitzicht was schitterend. Mooie wolken en best wel helder.

Teruggelopen naar het hotel, de kaart van het restaurant bekeken en besloten om daar te eten. Toen hoorden we dus dat het hotel gesloopt gaat worden en dat we geluk hadden. De bar en het restaurant gaan komende zondag al sluiten.

Ons hotel in Seattle is: SixthAvenue Inn