Reis mee met Isabel & Etienne

Page

19 sept, Page, Gereden afstand: 15 km.
temperatuur: 31 graden C

Vandaag een rustig begin van de dag. Relaxed ontbeten (best goed ontbijt hier) en daarna nog even naar het visitor center van de dam geweest. Om 11 uurmoesten we ons melden bij 'Antelope Canyon Tours', dit is het bedrijf waar we de tour naar Antelope Canyon hadden geboekt. Om 11:15 daar vertrokken in een pick-up truck, waar achterin 10-12 mensen kunnen zitten.

Het eerste stuk ging gewoon door Page, dus normale asfalt weg. Na ongeveer 10 minuten gingen we van de weg af en moesten we nog eens een minuut of 10 over een zandpad rijden. Was eigenlijk een droge rivierbedding met echt heel mul zand. We werden lekker gehusseld en toen we uiteindelijk bij de ingang van de canyon aankwamen, kwam de auto ook nog vast te zitten in het zand. Maar goed, we waren er.

De Antelope Canyon is zeer de moeite waard om te bezichtigen, het enige probleem is dat er eigenlijk veel te veel tours op hetzelfde moment plaatsvinden. De canyon is gewoon afgeladen met mensen.

De canyon is pas in 1931 ontdekt, omdat je van bovenaf dus grondniveau eigenlijk niets ziet, zo smal is de canyon. Canyon is ongeveer 400 meter lang en ongeveer 35-40 meter diep. Kleine canyon dus enhetisook ergsmal: 1 tot 3 meter met een stuk dat misschien 5 meter breed is. Doordat het zo smal is en bijna noord-zuid loopt, schijnt de zon er een hele korte periode per dag min of meer in. In september is dat helaas al minimaal, maar in mei, juni en juli zie je door de hele canyon zeg maar schijnwerpers van zonlicht tot op de bodem komen. Nu was dat maar op 2 plaatsen, en over een paar weken gebeurt dat tot in april helemaal niet meer. Bovenkant van de canyon is amper een meter breed.

We hebben hier tot rond 2 uur rondgelopen enzaten toen behoorlijk onder het stof. De pick-up truck was inmiddels losgetrokken, we konden weer instappen voor de terugweg.

Nadat we weer bij het kantoor van Antelope Canyon Tours waren, hebben we maar een broodje gehaald bij Safeway (een mega supermarkt) waar je ook gewoon kunt lunchen. Er zit daar ook een Starbucks binnen, dus we konden ook mooi koffie meenemen.

Laatste actie van vandaag was nog een stukje lopen bij een uitzichtpunt over de Colorado River, een stukje voorbij de dam. Toen nog even zwemmen en in de zon zitten bij het hotel.

Morgen naar de Grand Canyon...

Petra

Ik wil naar die super markt hahahahaha.
groetjes, kusjes.
Petra