Reis mee met Isabel & Etienne

Tussen Sedona en Chinle, Arizona

Sedona - Chinle, gereden afstand: 419 km.
temperatuurtussen 18 en 30 graden C

Hallo, daar zijn we weer...vanochtend om 0900 uur vertrokken uit Sedona. Tank was aardig leeg en we hadden even een tankstation gemist, maar de boordcomputer riep dat we nog voldoende mijlen konden rijden tot aan Flagstaff. Inderdaad, hij had gelijk, er ging 'maar' 14 gallon in. Dat is zo'n 53 liter en er past 64 liter in.

De Interstate 40 eastbound opgegaan en na ongeveer een uur waren we bij de Meteor Crater, bij Winslow aangekomen. Ligt maar een kilometer of 10 van de snelweg en daarom een mooie tussenstop. Deze krater is ongeveer 50.000 jaar geleden ontstaan door de inslag van een meteoriet van 45 meter doorsnede. Dat slaat dus een gat van 175 meter diep en een diameter van ruim 1200 meter. Ziet er erg indrukwekkend uit. We hebben hier een ruim uur rondgekeken, hebben een broodje lunch gehaald bij Subwayen zijn toen weer in de auto gesprongen.

Onderweg weer het nodige aan noodweer om ons heen gezien. Het landschap hier is best wel saai. Je ziet eigenlijk niets omdat het helemaal plat is, zover je kunt zien. Het is een plateau dat op een hoogte van 1800 meter ligt. Hierdoor kun je het noodweer op misschien wel 100 kilometer afstand zien hangen. Zelf hebben we weinig regen gehad, alleen bij aankomst in Chinle, was alles echt heel erg nat. Hier dus wel wat heftige buien gevallen.

We zijn nu in indianen gebied gekomen. (uitkijken dus, je bent zo je scalp kwijt) De stam hieris de Navajo (spreek uit: Navaho) en zij doen niet mee met zomertijd en daardoor zijn we vandaag een uur kwijt. Biertje bestellen kun je ook vergeten, want in Navajo Nation is alcohol verboden.

Morgen gaan we de Canyon de Chelly bekijken, deze ligt opnog geen kilometer van het hotel.

Ons hotel in Chinle is het Holiday Inn

yvette en hans

Hoi e-10 en isabel,
Wij zijn vandaag in palm springs aangekomen we hebben een knalrode dodge nou het rijdt echt heerlijk
vandaag niks gedaan verder alleen maar bij het zwembad gehangen veel en veel te warm net lekker bij ruby's gegeten en morgen richting phoenix dus dan weten jullie ook waar wij ongeveer zitten
en las vegas komt al aardig in de buurt
groetjes hans en yvette