Reis mee met Isabel & Etienne

Van Bar Harbor naar Portland

Hi there,

Vandaag relaxed en niet via de snelweg naar Portland gereden. Via allerlei achteraf weggetjes gegaan. Gaat niet snel, maar was wel leuk. Mooie omgeving ook weer, alleen is er hier vrijwel overal wel bebouwing.

Rond een uur of half twee aangekomen bij Cape Elizabeth, net ten zuiden van Portland.
We hadden nl. de opdracht gekregen om een foto to maken van een vuurtoren die door Edward Hopper (Google maar) in 1927 is geschilderd. Tegenwoordig staat de vuurtoren in een park en dat zal in zijn tijd niet zo zijn geweest. De vuurtoren staat aan de rand van een groot complex dat vroeger een fort was. Fort Williams.

We hadden deze vuurtoren gekozen. Er zijn er namelijk nog wat meer die door Edward zijn geschilderd, maar deze is volgens ons de bekendste....met bussen vol komen de toeristen hier aan.
Foto's konden we niet nemen vanuit hetzelfde standpunt als door Edward is gebruikt....staat nu vol met struiken en bomen. De vuurtoren zelf doet trouwens al dienst sinds 1791.

Hiervandaan was het nog een half uur naar het hotel en daar zijn we even aan het relaxen geslagen. Lekker bij het zwembad gehangen totdat de zon weg ging, want ook vandaag was het weer 25 graden met een strak blauwe lucht...sorry weer.

Morgen naar onze laatste bestemming: Boston

Groet