Reis mee met Isabel & Etienne

Acadia National Park, Bar Harbor

Goedemorgen,

Toen we de hotelkamer uitgingen voor het ontbijt hadden we weer een strak blauwe lucht!
Wel fris, maar verder prima omdat we een dag naar het nationale park Acadia gingen.

Het park ligt letterlijk om de hoek bij ons hotel en we zijn eerst even naar het visitor center gegaan voor wat tips. Kregen verschillende adviezen voor wandelingen en we hadden gekozen voor een route over Champlain Mountain. Slechts 323 meter hoog, maar best een pittige wandeling met weer het nodige klauter werk. Uitzicht boven was fantastisch. Kijk maar bij de foto's, die vrijwel allemaal in het park zijn gemaakt.

Aan de andere kant van de berg weer afgedaald en met de shuttle bus terug naar de auto gegaan. Daarna nog de route door het park gereden met de nodige stops. Heel mooi gebied hier, met veel bos, rotsen en uiteraard uitzichten over de Atlantische oceaan.
Het was nu redelijk druk in het park, maar de locals zeggen dat het nu erg rustig was. Moet er dus niet aan denken hoe het in het hoogseizoen is, dan kun je bijna nergens normaal rijden en parkeren. En wandelen wordt dan filelopen.

Hierna naar het dorrup gereden en het is echt een dorp met 3, 4 straten vol met toeristische toestanden. Verder is er niet zo heel veel te zien, maar wel gezellig. We hoorden ook dat hier vanaf half oktober eigenlijk niet veel meer te doen is. Veel zaken gaan dan gewoon dicht tot de lente.

Cruise schepen komen hier ook. Normaal ongeveer 4 per week, maar nu tegen de herfst worden dat er 3 a 4 per dag voor de herfstkleuren (Indian Summer).

Tot morgen!