Reis mee met Isabel & Etienne

En nog een dag Yellowstone

Dinsdag, 4 september, Yellowstone NP, gereden afstand: 197 km
Temperatuur van net onder 0, tot 21 graden.

Ontbeten in het hotel. Klinkt snel en fantastisch, maar was niet best en we moesten ruim 20 minuten wachten voordat we een tafel kregen. Probleem met de Xanterra hotels is dat ze vrijwel geen oog voor de gast hebben. Voor Amerikaanse begrippen is hun service gewoon slecht. Maar, waarom ga je er dan zitten horen we jullie denken. Simpel....je hebt geen keus. Als je wilt overnachten in een National Park, zit je vast aan Xanterra. Deze jongens hebben het alleenrecht in de parken. En wij vinden Yellowstone te groot om buiten het park te zitten. Je ziet aan de afstanden al wat je rijd terwijl je in het park zit. Zo...genoeg geklaagd! Vakantie is leuk!

Als eerste een stuk gereden waar we nog niet waren geweest. Al binnen een kwartier waren we bij een 'veld' met pruttelende gaten in de grond. Hier stonk verschrikkelijk naar rotte eieren , zwavel dus. Een gat, de Dragon's Mouth, maakte een verschrikkelijk kabaal. Net of er ondergronds van alles ontplofte. Gaaf.

Doorgereden en zo ongeveer dwars door een enorme kudde bizons gereden. Erg indrukwekkend. Ze zijn echt groot en massief.

Verder nog een aantal uitzichtpunten, geisers, kokende modderpoelen en hete bronnen bekeken. Toch ook wel weer een kilometer of tien gelopen.

Op de terugweg naar het hotel nog het volgende tegengekomen: zwarte wolven, een grijze wolf, een elk, otters en echt honderden bizons. We moesten op een gegeven moment stoppen omdat er zo'n groot beest de weg op liep en voor ons langs overstak. Keek ons echt zo aan van kom maar op als je durft. Helaas geen beren gezien.

Morgen gaan we via Grand Teton NP naar onze volgende bestemming: Salt Lake City in Utah. Nog steeds acht uur tijdsverschil met NL.

Slaap lekker.