Reis mee met Isabel & Etienne

De nabeschouwing

Wat ons betreft was dit weer een geweldige Amerika ervaring. Wij hebben genoten van de reis en alles gedaan wat we 'gepland' hadden te doen, zelfs tijd voor het zwembad dit keer.
We hopen dat jullie hebben genoten van onze verhalen en foto's.

In Amerika zie je grote verschillen in hoe de mensen je benaderen en behandelen. Over het algemeen gewoon positief, maar het viel weer op dat jede 'vervelende' mensen toch vaker in de grote steden tegenkomt. Zodra je in the middle of nowhere bent zijn de mensen echt super vriendelijk, altijd bereid tot een praatje en heel behulpzaam en vooraltrots op hun regio. Dit hebben we vooral gemerkt bij bv. Sedona, Page, Death Valley en nog een paar plaatsen, waar je heel goed ziet dat de mensen zelf ook geinteresseerd zijn in hun gebied. Ze proberen je zoveel mogelijk info te geven zodat je zelf ook enthousiast wordt.

Het eten in Amerika is in principe goed, maar......de hoeveelheden gaan je gewoon tegenstaan. Ontbijt bestaat ook uitgrote hoeveelheden, vaak met ei, worstjes, bacon, dus vet, maar ook veel zoetigheid. Bv. pancakes zo groot als ontbijtborden en dan 3 stuks, die volledig liggen te zwemmen in de siroop. Ook drinken, gewoon cola of zo, krijg je meteen in van die enorme emmers met de halve zuidpool erin gestort. Wel goedkoop, want bv 0,6 liter koffie bij de Starbucks kost maar $2, en dat is slechts 1,40 in Euro's. Dit klinkt een beetje als zeuren, maar is alleen om aan te geven dat wij dit niet gewend zijn. Elke keer gaat de helft terug naar de keuken en dat is uiteindelijk gewoon zonde.

Nog even over het weer: grote verschillen, dus als iemand het idee heeft om daar niet in hoogzomer heen te gaan, zorg dat je verschillende soorten kleding mee neemt of daar koopt. Bij Los Angeles was het rond de 40 graden en bij Bryce Canyon vroor het 's nachts.

Hotels zijn in de regel prima, maar in Amerika is het niet gebruikelijk dat er ontbijt bij de prijs in zit. Wij haddeneen aantal hotels waar dat wel zo was en dat is toch handig.

Nog iets om te overwegen als je die kant op gaat en meerdere nationale parken wil bezoeken is de 'America the Beautiful' pas...voorheen de 'national Park Pass'. Deze pas kun je gewoon bij de ingang van het eerste park dat je bezoekt kopen en kost $80,00 per auto met maximaal 4 personen. De toegang tot bv de Grand Canyon is al $25,00, dus de pas heb je er snel uit.

Nog even wat cijfers:

Aantal dagen in de US: 28 dagen
Totaal gevlogen afstand: 17770 km
Auto van Alamo: Cadillac CTS, 3.6 liter V6 (304 pk)
Totaal gereden afstand: 3783 mijl = 6087 km
Benzine verbruikt:145 gallon = 549 liter
Temperatuur:varierendtussen 30 en 106 Fahrenheit = tussen -1 en 41 graden Celcius
Weer: varierend van hagel/natte sneeuw - onweer - regen tot stralend heet
Staten bezocht: 4...California, Arizona, Utah enNevada.
Dollar: 1.40 naar 1.45 per 1 euro (zeer gunstig)
Mooiste park? vinden wij nog steeds Bryce Canyon

En tot slot: It's good to be back!

P.s. we voegen nog extra foto's toe, want dat duurde tijdens de reis best wel lang

Petra en Gerard.

Helemaal geweldig, prachtige vakantie, we hebben genoten,van de fotos en het lezen.
We zien ze graag nog eens allemaal terug met uitleg van jullie er bij.
Heel hartelijk wekom thuis, we zijn blij dat jullie weer gezond en wel terug zijn.
Groetjes en Kusjes van ons uit het mooie Drenthe.

patricia

ik sluit me geheel bij papa en mama aan.
ik heb ook genoten van jullie verhalen,nu was het een beetje of ik er ook was hahaha kom ik toch nog ergens hahah
groetjes en kus van patricia..