Reis mee met Isabel & Etienne

Van Las Vegas naar Yosemite NP via Death Valley

24-25 sept, van Las Vegas naar Yosemite via Death Valley, totaal gereden afstand: 710 km.
Temperatuur in Vegas 35, in Death Valley 41 en in Yosemite 35 graden C

Donderdag 24 sept. Laat vanuit LV naar Death Valley vertrokken, omdat het de avond ervoor best wel laat was geworden. En je kunt LV niet verlaten zonder eerst nog even achter een gokkast te kruipen (nee...we zijn niet verslaafd) Dus kwamen pas rond 1600 uur in Death Valley aan.

Onderweg weinig te melden. Je rijdt door de woestijn, veel meer kun je er niet van zeggen. Onderweg, vlak voor Death Valley, kom je langs een 'Ghost town', Rhyolite. Is een stadje van begin vorige eeuw. Hier is het oude station eigenlijk het meest interessante object. De rest staat op instorten.

Via deze weg Death Valley binnenrijden is erg mooi. Je gaat de bergen over en dan zie je DV heel diep beneden liggen (ongeveer 1300 meter hoogteverschil). Eenmaal bij het hotel zijn we de saloon ingedoken om een lekker koud biertje te halen. Kun je wel hebben met deze hitte. Buiten lijkt het wel of je in een grote fohn zit. En toen we na het eten naar de kamer liepen was het nog steeds rond de 38 graden. De kamers hier zitten in verschillende lage gebouwen.

De lokatie hier is erg leuk. Je krijgt het wilde westen idee. Personeel hier was ook erg vriendelijk. Maar ja, wat wil je, die zien voor de rest alleen maar woestijn. Kregen ook nog even te horen dat het lekker was afgekoeld. Vorige week was het hier nog tegen de 50 graden!

Lopen hier in het donker gigantische kevers rond en toen we in bed lagen kwam er een schorpioen langs wandelen...IN DE KAMER!!! Hebben hem/haar wel naar buiten gegooid, maar of we daarna nog lekker geslapen hebben? Nou nee....niet echt dus.

Ons hotel in Death Valley was Stovepipe Wells.

Vrijdag 25 sept door naar Yosemite National Park.
Een lange autodag voor de boeg. Afstand valt wel mee, 455 km, maar een heel groot deel is niet via highways en daarom ben je een uur of 7-8 onderweg. Wel een mooie route. Bij het verlaten van Death Valley heb je een aantal schitterende wegen met veel 'dips' en veel hoogteverschillen die ook door grote valleien 'duiken'. Hier zagen we ook nog de rode Dodge van Yvette & Hans een eind voor ons uit rijden. Naast Death Valley zit ergens een grote luchtmacht basis en je zag steeds straaljagers voorbij komen (F16, F18). In een vallei kwamen er 2 laag en recht op ons af....filmen en de autoramen open. Isabel had nog nooit echt een militaire jet van zo dichtbij gehoord. Kippenvel op je hele lijf...wat een schitterend geluid. Hierna die rode Dodge ingehaald. Wat rijden die toeristen toch langzaam.

Lunch gekocht bij de Subway in de wereldstad Bishop, waar we ook getankt hebben en daar zagen we een wasstraat. Dus ook de auto maar even gewassen, want die was nog steeds rood door Monument Valley.

Yosemite NP ingereden via de Tioga Pass (ruim 3000 meter hoog). Deze pas is alleen in de zomer geopend en ligt de rest van het jaar dik onder de sneeuw. En hier kwamen we die andere Hollanders toch weer tegen. (Bij het Tenaya meer)

Nog hier en daar een fotostop gemaakt en om half 5 aangekomen bij het hotel. Leuke kamer, met een bubbelbad dat midden in de kamer staat. Het hotel ligt ongeveer 13 km van de ingang van het park.

Ons hotel bij Yosemite NP is de Cedar Lodge.

Madelon

Wat een mooie reis. Geniet er nog maar lekker van deze laatste week.
De foto's zijn allemaal erg mooi vooral die van Antelope Canyon.
Groetjes Madelon