Reis mee met Isabel & Etienne

Las Vegas (2 dagen)

22-23 sept, Las Vegas, totaal gereden afstand deze 2 dagen: 476 km.
Temperatuur Grand Canyon 17 en in Vegas 35 graden C

Hallo ! We zijn eindelijk weer in de lucht. In Las Vegas geen internet, nou ja, het was er wel maar voor een belachelijke prijs. En in Death Valley was er gewoon niets. Ook de mobiel had geen ontvangst. Ook in Yosemite de eerste dag geen internet verbinding.

Anyway, dinsdag 22 sept 's ochtends bijtijds gaan rijden naar Las Vegas. Onderweg weinig te zien. Alleen het eerste en laatste gedeelte is leuk. Het eerste omdat het gebied rondom de Grand Canyon gewoon mooi is en het laatste omdat je over de Hoover Dam rijdt en daarna is het gewoon leuk om Las Vegas te 'naderen'.

Bij de Hoover Dam lijkt het wel Zandvoort. Erg druk allemaal omdat iedereen die dam wil zien. Is natuurlijk de bekendste dam die er is, maar de Glen Canyon dam bij Page (die van vorige week) is maar een meter of 6 lager, maar veel breder. Ziet er gewoon veel indrukwekkender uit. Op de weg naar de Hoover Dam toe zijn ze volop bezig een nieuwe weg aan te leggen en een brug om ervoor te zorgen dat het verkeer niet meer over de dam zelf hoeft te rijden. Constructie van die brug was ook echt gaaf om te zien. Weer zo'n Amerikaans mega bouwwerk. Helaas geen foto's kunnen maken door de drukte, maar wel wat vanuit de auto op de film staan. Deze hele Hoover aktie zorgde toch wel voor een half uur vertraging of zo.

Uiteindelijk rond half 2 Las Vegas binnengereden. Nu vanuit het zuiden waar het bekende 'Welcome to Las Vegas' bord staat. Aan de kant dus en daar een paar foto's gemaakt. Leuk. Hebben ze zelfs in de middenberm een speciale parkeerplaats voor gemaakt. En de toeristen staan allemaal keurig in de rij om een foto bij het bord te kunnen maken.

Eerst naar het hotel, ingecheckt, spullen naar de kamer gebracht...weer in de piramide van het Luxor. Nu niet op 19 hoog, maar op de 6e verdieping. Toen Yvette en Hans gebeld, die waren al eerder die dag aangekomen en kwamen naar ons hotel toe. Na wat zoekwerk, want Hans zei dat ze bij de roltrap stonden en bij een Harley Davidson, maar wat hij niet wist is dat het Luxor een mega hotel is met mega veel roltrappen en toevallig een tentoonstelling van motoren die ook door het hele hotel verspreid stonden, elkaar toch gevonden.

Vervolgens besloten om een aantal hotels te gaan bekijken. Eerst met de hotel tram naar het naastgelegen Excalibur hotel. Dit hotel is van alles in LV (Las Vegas) het meest kitscherig. Thema is de middeleeuwen en aan de buitenkant lijkt het de Efteling wel. Hierna nog naar het MGM Grand en New York New York. Ook nog wat winkels in de buurt bezocht: oa. M&M World en de Coca Cola winkel. Hierna gegeten in het Luxor (groot buffet)

Na het eten naar het Bellagio hotel gelopen om de fonteinen te bekijken, zeg maar een heel groot waterorgel. Is steeds weer erg indrukwekkend om te zien. Na al dit geslenter was het eigenlijk wel tijd om naar bed te gaan. Yvette en Hans terug naar het Gold Coast hotel en wij uiteraard naar het Luxor.

Echter, in LV kun je niet naar bed gaan zonder in ieder geval een beetje te gokken. Helaas niets gewonnen.

Woensdag, 23 sept

De dag begonnen met een uitgebreid ontbijtbuffet in ons hotel. Daarna hadden we met Yvette en Hans afgesproken bij het Planet Hollywood hotel. Dit ligt redelijk midden tussen onze hotels. Dit was het begin van de 'GROTE SLENTER DAG' ! Hotel in en uit, winkelcentrum in en uit en alleen maar je ogen uitkijken hoe elk hotel weer anders, groter, mooier dan het vorige is.

Bellagio: hele mooie lobby, met een schitterend plafond met Italiaans glas en een sprookjesachtige soort van binnen tuin en natuurlijk de fonteinen.
Caesar's Palace: Ook een mooie lobby, alles met een Romeins thema en een schitterend winkelcentrum eraanvast waar je kunt verdwalen. Voor dit hotel staat het beeld van mevrouw Nike.
The Venetian: Groot, luxe, met weer een heel mooi, groot winkelcentrum wat zelfs een groot overdekt plein heeft (San Marco plein van Venetie) waar je een terrasje kunt pakken. Hebben we ook gedaan natuurlijk. De plafonds in dit hotel zijn ook replica's van echte plafondschilderingen in Venetie.

Al deze winkelcentra zijn uiteraard overdekt, maar geven het gevoel dat je buiten loopt. De plafonds zijn beschilderd als een blauwe lucht met hier en daar een wolk.

Intussen waren we het aardig zat. De voetjes hadden niet echt veel zin meer, dus zijn we met z'n vieren teruggegaan naar het Luxor, waar we weer het buffet hebben geplunderd.

Daarna met de auto naar downtown LV gereden om de beroemde Fremont Street te bekijken. Hier hebben ze sinds een aantal jaren de Fremont Street Experience. Deze straat hebben ze overdekt met het grootste LCD scherm ter wereld (400 meter lang) waarop 's avonds elk uur een korte show wordt gegeven. Hangen ook overal grote speakers en het was echt erg leuk om te zien. Fremont Street is een gigantisch licht spektakel en als de show begint gaat bij alle casino's het licht uit. Energieverbruik lijkt hier nog wel hoger dan bij de grote hotels aan de 'Strip'. Het leuke van downtown is dat hier alle oorspronkelijke en beroemde casino's staan.

Yvette en Hans hierna teruggebracht naar hun hotel en wij toch maar weer even aan het gokken gegaan. En wat denk je, begint zo'n kast te geven. $ 14 erin en $ 244 eruit (Isabel's magic finger). En dat op een 1 cent kast (elk punt 1 cent). Wij uit laten betalen, toch nog wat in een andere kast gegooid en jawel, weer $ 150 eruit. Uiteindelijke winst was $ 250, maar we hebben met veel lol gehad en ongemerkt tot 2 uur zitten gokken.

Zoals jullie al hebben begrepen was ons hotel het Luxor.