Van Port Angeles naar Olympia

Lekker wat later opgestaan en relaxed ontbeten, want we hoeven niet zo ver vandaag.

Na 2,5 uur rijden en steenslag wat voor een mooie scheur in de voorruit zorgde, aangekomen in Olympia.
Eerst maar een bakkie gehaald bij een Starbucks en daarna de auto alvast bij het hotel geparkeerd.

Regenjassen in de rugzak, er was weer regen voorspeld en als eerste naar het Washington State House gelopen.
Olympia is de hoofdstad van de staat Washington. We kwamen net op tijd binnen voor de rondleiding.
Dit was een wat minder mooi State Capitol Building dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Alles van marmer (uit vier verschillende landen) in donkere kleuren en daardoor een somber gebouw.
Ook de vergaderzalen voor zeg maar de 1e en 2e kamer waren donker. Gebouw is geopend in 1928.
Heel anders dan andere State Houses die we eerder hebben gezien.

Ondanks dat blijven dit altijd indrukwekkende gebouwen en dat is natuurlijk ook de bedoeling.

De rest van de middag door downtown Olympic gelopen. Ons hotel staat midden in de stad, dus dat is handig.
En het bleef toch gewoon droog.

Morgen de laatste verhuizing van deze vakantie terug naar Seattle.