Reis mee met Isabel & Etienne

Olympic N.P.

Hallo,

De weersvoorspellingen beloofden niet veel goeds voor vandaag, maar toen we de gordijnen openschoven
was het mooi rustig en zonnig weer. Meevaller! Ook al was het slechts 8 graden.

Het visitor center van Olympic N.P. zit hier amper 10 minuten vandaan, dus daar waren we zo.
Plattegrond opgehaald en het park ingegaan. We wisten dat er de nodige wegen en wandelingen waren
afgesloten, maar de details zouden we in het park wel zien. Helaas was er erg veel dicht.

Kwam deels door werkzaamheden, maar grotendeels door het feit dat er een heleboel sneeuwgeiten gevangen
en verplaatst moeten worden. Dit zijn behoorlijk grote dieren, die hier eigenlijk niet horen te zitten. Ze zijn hier
ooit naar toe gebracht en het worden er veel te veel. Ze zijn groot (tot 140 kg) en door hun groeiende
aantal komen er steeds meer aanvaringen met mensen. Met letsel en daarom worden ze gevangen en verplaatst.

Uiteraard wil men niet dat daar een kudde toeristen doorheen loopt te rennen.

We konden hier dan ook alleen een paar korte routes lopen. Wel weer erg mooi en we hebben ook
meerdere herten van heel dichtbij gezien. Behoorlijk helder weer ook, want we zagen bergen die
hier ruim 150 km vandaan liggen.

Hierdoor wat eerder terug richting hotel en vanaf daar een stuk door Port Angeles gewandeld.
Was ook leuk. We kwamen daar ook nog een monument voor 9/11 tegen met daarin een stuk
stalen balk van het WTC uit New York, ook weer bijzonder.
In de middag dan toch wat regen gehad, maar stelde niet veel voor.

Tot morgen

Marcella

De foto’s zijn wederom heel erg mooi en de Bergen zijn indrukwekkend !! Geniet van de laatste paar dagen en hele dikke knuffel xxxxxx ❤️?

Noëlla

Giga mooie plaatjes.