Reis mee met Isabel & Etienne

Naar Astoria

Als eerste nog even naar het strand gelopen. De Haystack Rock zag er toch weer even anders uit.

Ontbeten bij Lazy Susan Cafe. Ook dit was weer erg lekker....omelet met van alles en een wafel met vers fruit en zo.
Toen naar Seaside gereden, waar Isabel een week of drie geleden ook was met haar werk...Portland to Coast walk.

Leuk dorp en daar even een rondje gedaan. Bij een outlet center gekeken, maar daar viel weinig te beleven.

Door naar Astoria. Is vlakbij en daar waren we vervolgens binnen een half uur. Ook Astoria is een leuke plaats met
een oud centrum. De hele middag hier doorgebracht. Er rijdt ook een oude tram die de kustlijn door Astoria volgt. (5 km)

We hadden even een koffie gehaald en dit buiten opgedronken. Daar hoorden we zeeleeuwen, dus even
gekeken waar die zaten. Nou.....in San Francisco heb je bij pier 39 zeeleeuwen zitten, maar je kunt beter naar
Astoria gaan. In een deel van de haven zaten honderden zeeleeuwen op de steigers te schreeuwen.
Leuk en een hoop kabaal. Ongemerkt toch een kilometer of 15 gelopen. Lekker!

Astoria heeft een brug (Megler Bridge) die over de Columbia river gaat en best wel bijzonder is. De brug heeft een grootste overspanning van 376 meter en het is de langste vakwerkbrug van Noord Amerika met een lengte van 6600 meter.
Hoogte is 60 meter boven de rivier, omdat hier ook grote zeeschepen varen en zo hoeft er dus geen beweegbare brug te komen.

En hoe kan het ook anders, ook hier zitten meerdere brouwerijen. Op het eind van de middag naar de
Buoy Beer Company gegaan en heerlijk op het terras en in de zon een biertje gepakt. Later ook hier gegeten.

Morgen weer een wat langere rit voor de boeg naar Olympic National Park. En we moeten over de brug.

Marcella

Alsof je ineens in een andere tijd zit !! Gaaf hoor ?, en die pier vol met zeeleeuwen ...... je zal maar net iets moeten doen op het einde van die pier ?
Jullie met een biertje op terras en ik met koffie op balkon (is nu al lekker buiten en verwachting 25 graden vandaag ?)
Dikke knuffel ??

Henny en Gertjan

Prachtige foto van die brug, erg indrukwekkende cijfers.
Kijken elke dag uit naar jullie verhaal.