Reis mee met Isabel & Etienne

Mount Rainier N.P.

Goedemorgen,

vandaag naar Mount Rainier N.P. geweest. Om in het park te komen hoefden we niet ver, want de ingang zien we vanuit de slaapkamer. Meteen een jaarkaart gekocht, want we gaan nog meer N.P.’s bezoeken en dan is dit goeiekoper..we blijven Hollanders. Verder ben je dan wel weer een uur aan het rijden naar het visitor center.

Dit is een erg mooi park. Erg groen alles, mooie bomen en prachtige natuur dus.

We hebben een route gelopen vanaf een visitor center (Paradise) en dat was erg mooi. Begonnen op een hoogte van 1600 meter, was het hoogste punt 2150 meter. Aardig hoogteverschil en het begon al meteen met klimmen, met steeds zicht op Mount Rainier. Uiteindelijk 4 uur onderweg geweest en maar 9,5 km afgelegd.

Het is ook een indrukwekkende vulkaan met 4392 meter hoogte. Nu maar hopen dat het ding niet uitbarst.

Bij Wildberry restaurant gegeten, is vlakbij en wordt gerund door mensen uit Nepal. Goed eten en dat hebben we dan ook 2 avonden gedaan. Er is trouwens niet veel anders in Ashford. Wat verwacht je met nog geen 300 inwoners.

Het was vandaag zonnig en rond de 22 graden, dus lekker wandelweer.

Weer geen foto’s vandaag, want het internet hier is nog steeds schokkend slecht. Met de laptop valt de verbinding steeds weg. Dit verslag is op de iPad gemaakt, want die heeft nu redelijk verbinding. Dus als het er hier en daar vreemd uitziet, komt het daardoor

Morgen beter....