Reis mee met Isabel & Etienne

Een kijkje bij Boeing

Hallo allemaal,

Vandaag naar Boeing geweest. we hadden maanden terug al een factory tour gereserveerd.
Leek ons leuk, omdat we toch in de buurt zijn. Is onder normale omstandigheden een ruim half uur vanaf Seattle.
Alleen is de spits hier eigenlijk wel killing. We hadden toch wel even het gevoel dat we veel te laat zouden komen.
Maar alles kwam goed en we waren gewoon op tijd.

Je gaat met een bus vanaf het visitor centrum en museum naar de fabriekshal. Dit is ook het grootste gebouw ter wereld qua volume.
Bijna 400.000 m2 en een inhoud van 13,4 miljoen m3.
Het is echt huge! Erg indrukwekkend om te zien. Helaas mag je er geen foto's maken.

We hebben de productie gezien van de 747, 767, 777 en de 787 Dreamliner. Ook nog een primeur: er stond een bijna
volledig geassembleerde 777X (Dat is de allernieuwste die eind dit jaar z'n eerste testvluchten gaat maken)

Het museum daarentegen viel eigenlijk gewoon tegen. Weinig interessants te zien.

Op de terugweg nog even een stukje langs de kust en een historische vuurtoren in Mukilteo geweest.
Leuk oud ding uit 1906. Verder weinig gedaan, maar wel een heerlijke pizza gegeten bij Bambinos.

Oh ja, de auto is een Nissan Altima en rijdt prima.

Morgen naar Mount Rainier.

Marcella

en ?..... hoeveel hebben jullie er besteld? het lijkt wel een bouwpakket :) . De vuurtoren ziet er schattig uit, daar zou ik wel willen wonen !!!
veel plezier en BIG hug XXXXX

Noella

Geniet van jullie vakantie. Het ziet er allemaal weer mooi uit.

Henny en Gertjan

Zeer indrukwekkend om dat eens gezien te hebben, niet te bevatten zo groot.