Reis mee met Isabel & Etienne

Grand Canyon

21 sept, Grand Canyon, gereden afstand: 0 km.
Temperatuur 26 graden C

Na een pancake ontbijt in het hotel, zijn we met de shuttle bus van het park naar Yaki Point gereden. Naar dit punt mag je niet met eigen auto en die shuttle bussen rijden elke 10-15 minuten. Geen probleem dus. Yaki Point is alleen maar een uitzichtpunt, waar verder geen trails vandaan lopen. Maar vlakbij begint de Rim Trail, die langs de rand van de Grand Canyon loopt.

Deze trail wilden we vandaag gaan lopen, want de canyon ingaan is veel te heftig. Daar moet je echt wel voor oefenen en dat hebben we niet echt gedaan. Hier ga je nl eerst naar beneden en terug pas weer klimmen. Is dus wel zwaarder dan bv in Oostenrijk, waar je eigenlijk altijd eerst naar boven loopt en dan weer lekker makkelijk naar beneden.

De totale trail is iets van 21 kilometer, waarvan wij er ongeveer 10 hebben gelopen. Kost natuurlijk veel tijd omdat je steeds weer stil valt door het uitzicht. Bij Mather Point zijn we even van de trail afgeweken. Daar vlakbij zit het Visitor Center van de Grand Canyon en dat is altijd leuk om even te kijken.

Net voorbij Mather Point even iets gegeten. Dat is hier levensgevaarlijk: we werden meteen aangevallen door een 'uitgehongerde' eekhoorn, die zo ongeveer in je klom. Hij zat in no time bij Isabel op schoot (zie foto). Ziet er wel leuk uit, maar het is hier illegaal om 'wilde' dieren te voeren of zelfs maar te benaderen. Er staat helaas niet bij wat er gebeurt als het 'wilde' dier JOU benadert. Wij hebben deze wilde ook niet gevoerd, maar als je ziet wat al die andere domme mensen zo'n eekhoorn voeren. Echt idioot. Iemand liet zelfs zo'n beest Red Bull drinken en nee, hij vloog niet weg. Klopt dus ook niet....Er wordt dus op borden gewaarschuwd dat die beesten er dood van gaan. Ook dat er dagelijks zo'n 30 mensen door eekhoorns worden gebeten. Maar ach, het is zo'n schattig lief beestje.

Verderop langs Yavapai Point gekomen en dit is echt wel een mooi uitzichtpunt en uiteindelijk kom je bij de 'village' aan. Hier staan de hotels en wat winkels en was het de hoogste tijd om een ijsje te kopen. Goed ijs trouwens...lekker.

Nog even met de shuttle bus naar de grootste winkel hier gegaan om nog een T-shirt te kopen. Inmiddels was het rond 5 uur en de hoogste tijd voor een lekker koud tap biertje. In en bij dit hotel heeft Isabel steeds wel haar vest nodig, want de airco staat overal heftig te loeien.

Vandaag weer een prima dag geweest, met mooi wandelweer. Niet te warm of te koud, lekker zonnetje en briesje. Was weer genieten.

Morgen op naar Sin City oftewel Las Vegas !

Weet nog niet of we de komende 2 dagen tijd hebben om een verhaal te plaatsen, want in Las Vegas kun je gewoon 24 uur per dag aan de bak. En er moet gegokt worden!

Marcella

Hey Koetje en E-10!!
Wat een heerlijk begin (na een toffe vakantie) van mijn werkweek, eerst lekker 2 dagen de verhalen lezen en de foto's bekijken. Gelukkig staat de giraffe er goed op ... en nu nog steeds tegen de collega's; ja sorry maar ik heb ook zo veel mail!! Ga lekker door met schrijven en foto's nemen want op deze manier reis ik toch lekker een beetje met jullie mee. Oh en voor het gokken; Nr 9 en we delen de winst!! dikke kus X

petra en gerard

lekkere beesten die eek dingen, geniet nog maar even en veel succes gewenst bij het gokken. groetjes vanuit een zon overgoten Drenthe.