Reis mee met Isabel & Etienne

Van Page naar Grand Canyon

20 sept, van Page naar Grand Canyon, gereden afstand:238 km.
Temperatuur 28 graden C

Na een drukke ochtend (geld pinnen, boodschappen doen, tanken, nog meer boodschappen doen en nog even terug naar een uitzichtpunt) zijn we uiteindelijk rond half 11 uit Page vertrokken, om 3 minuten daarna onze eerste stop van de dag te hebben.

Net buiten Page is namelijk een uitzichtpunt wat 'Horseshoe Bend' heet. Hier maakt de Colorado river een bocht in de vorm van een hoefijzer. Vanaf de parkeerplaats is dat ongeveer 1 km lopen. Hier zijn we ook niet blijven hangen, dus na een aantal foto's en wat film meteen weer terug naar de auto en op weg naar de Grand Canyon.

Onderweg weinig gebeurtenissen, er is ook niet zo heel veel te zien. Wel steeds mooie rotspartijen, maar ja je kunt wel blijven stoppen en fotograferen hier. Niet gedaan dus en rond 1 uur het park ingereden.

Eerste uitzichtpunt is 'Desert View', vanwaar je over de zogenaamde 'Painted Desert' uitkijkt. Woestijn met veel verschillende kleuren. En uiteraard over de Grand Canyon. Dat is dus nog steeds een enorm gat in de grond en erg indrukwekkend. 1600 meter diep en met een maximale breedte van 29 kilometer. Oh ja, de totale lengte is bijna 450 kilometer ! Niet voor te stellen.....ook niet als je er staat. Eigenlijk is het allemaal zo groot, dat je geen idee hebt waar je naar staat te kijken. Het heeft 5 a 6 miljoen jaar geduurd voordat de canyon werd zo als het nu is.

Hierna nog bij een paar andere uitzichtpunten gestopt, oa. Navajo Point, Lipan Point, Moran Point en Grandview Point. Het uitzicht is telkens weer anders, omdat je iedere keer vanuit een andere hoek de canyon in kijkt.

Om 4 uur waren we het een beetje zat en zijn we naar het hotel gegaan om in te checken. Spullen op de kamer gezet en naar de bar gegaan om een biertje te drinken. Eindelijk weer een hotel met een bar. Lekker hoor.....Eten is wel een stuk minder, want het is of fastfood of iets wat al een halve dag staat te pruttelen op een of ander fornuis. Krijg een beetje het idee van gaarkeuken eten. Maar het is wel goedkoop, dus laten we het positief bekijken...waar voor je geld (wat mag je verwachten voor 9 dollar pp). Enne, de herten lopen hier gewoon bijna bij je naar binnen. Komen echt vlak bij en zijn niet bang.

We plaatsen vandaag niet zoveel foto's, want helaas is het hier nogal heiig. Niet zo goed voor foto's dus. We hebben hier ook geen internet op de kamer en moeten naar de lobby, restaurant of bar van het hoofdgebouw om verbinding te hebben.

Ons hotel bij de Grand Canyon is de Maswik Lodge.

hans en yvette

etienne en isabel heb net hotmail gekeken maar nog geen mail maakt verder niet uit hoor check het morgen nog wel eventjes bij het hotel in las vegas want wij hoeven natuurlijk niet zo ver te rijden als jullie nou tot morgen dan meer dikke kus ons vanuit zion