Reis mee met Isabel & Etienne

Van Bryce Canyon naar Page

18 sept, van Bryce Canyon naar Page, gereden afstand: 259 km
temperatuur: tussen 14 en 30 graden.

Wederom een fris Bryce vanochtend. Lekker laat opgestaan (07:30) omdat we toch niet zo ver hoeven te rijden. Ook niet veel op de planning voor vandaag.

Uiteindelijk rond half 10 uur vertrokken. Weer via een scenic route, je kunt in dit geval niet anders, naar het zuiden gereden. Het landschap onderweg varieert van (rode) rotsen tot een soort van alpenlandschap met veel groen en bomen en glooiende wegen. Dit wisselt elkaar zo'n beetje af.

Totdat je in de buurt van Arizona komt. Dan zie je de kleuren grotendeels verdwijnen en worden de rotsen meer grijs/wit en de temperatuur loopt dan ook flink op. Een voordeel van weer naar Arizona gaan is dat je weer een uur wint...we zitten dus nu weer op 9 uur tijdsverschil met Nederland (wij vroeger)

Bij de Glen Canyon dam gestopt om even rond te kijken en je kunt er heerlijk gratis plassen. Staat Isabel een foto te maken, roept iemand haar naam....blijken Yvette en Hans daar ook net aangekomen te zijn. Uiteraard even de eerste ervaringen uitgewisseld, de auto's bekeken en toen zijn wij doorgegaan naar Page en Yvette en Hans gingen de rondleiding op/in de dam doen.

De Glen Canyon Dam is ook weer zo'n indrukwekkend Amerikaans bouwwerk:
voorbereidingen begonnen in 1956. In 1960 begonnen met beton storten en dit is 3 jaar non-stop doorgegaan...totaal meer dan 9600000 ton beton gebruikt (negen komma zes miljoen ton). De dam is 216 meter hoog en nadat de dam klaar was, 1963, heeft het tot 1980 geduurd totdat het meer volledig gevuld was. Tot zover de geschiedenisles.

We hebben voor morgeneen tour geboekt om naar de Antelope Canyon te gaan. Daar moet je op een bepaalde tijd zijn ivm de stand van de zon engelukkig hadden ze nog net 2 plaatsen vrij voor de foto tour. Je moet dit georganiseerd doen, want zonder indiaanse gids mag je er gewoon niet in. Die kloof is zo smal dat de zon er maar 1 a 1,5 uur naar binnen schijnt.

Om 3 uur konden bij het hotel inchecken en daarna hebben we lekker niets meer gedaan dan een beetje zwemmen en bij het zwembad hangen. Ook wel eens lekker.

En als afsluiting leek ons een 16 Inch pizza bij de Pizza Hut wel eens een goed idee. En dat was het ook.

Tot morgen......

Ons hotel in Page is het Holiday Inn Express.