Reis mee met Isabel & Etienne

Bryce Canyon, Utah, 2e dag

17 sept, Bryce Canyon, gereden afstand: 84 km
temperatuur: 0 - 20 graden C

Op een belachelijk tijdstip opgestaan om de zonsopkomst te gaan bekijken. Alsof bij ons de zon niet opkomt. Nou ja, normaal zie je bij ons alleen maar huizen natuurlijk. Was dus wel heel bijzonder om de zon hier in Bryce, bij Sunrise Point, op te zien komen. En het was koud!

Toen de zon eenmaal echt op was, zijn we weer teruggereden naar het hotel om te ontbijten.

Rond 10:15 weer in het park terug en bij wederom Sunrise Point een tweetal Trails gecombineerd. Eerst de Queen's Garden Trail op en vandaaruit kun je door naar de Navajo Loop Trail en kom je na ongeveer 5 km uit bij Sunset Point. Ook dit was weer een mooie wandeling met een hoogteverschil van slechts 160 meter. Langs de Queen's Garden staan allemaal vrijstaande Hoodoo's (zo noemen ze die 'pilaren'), vandaar de naam Queen's Garden. De Navajo Loop Trail gaat een deel echt tussen de rotsformaties door en is onderaan eigenlijk gewoon een hele nauwe kloof. Dit stukje noemen ze 'Wall Street'. Meteen hierna klim je weer heel steil naar de rand van de canyon.

Op dat moment hadden we wel genoeg gelopen en zijn we nog langs een aantal uitzichtpunten gereden, waarvan 'Rainbow Point' het verst van de ingang van het park ligt. Ligt ook op de grootste hoogte, bijna 2800 meter. Een van de mooiste uitzichpunten (behalve dan het bekendste deel van het park) is 'Agua Canyon'. Hiervan is ook een foto geplaatst.

In Bryce kom je meer dieren tegen dan in de andere parken. Je ziet elke dag wel verschillende soorten herten, soms van heel dichtbij zoals vanochtend toen er 2 vlak voor de auto overstaken. Ook zie je overal wel hagedissen,eekhoorns en chipmunks. Die zijn de helft kleiner dan een eekhoorn.Ik heb geen idee hoe die in het Nederlands heten, maar zeg maar Knabbel en Babbel. En bij Rainbow Point, helemaal in het zuiden, heeft men de laatste tijd ook regelmatig zwarte beren gezien.

Onderweg door het park reden we langs kilometers afgebrand bos en in het Visitor Center kwamen we erachter dat hier in juli een flinke brand heeft gewoed door blikseminslag.

Morgen rijden we naar Page, misschien via de 'North Rim' van de Grand Canyon. Ligt even aan het schema.

Petra

Hallo Isabel, en Etienne.
Wat een prachtige reis, en wat een mooie fotos.
We genieten elke keer weer, vaste prik,smorgens lezen bij de koffie.
Ik heb voor mijn verjaardag van Gerard een EOS 1000D gekregen, dus moet nog veel oefenen en lezen, maar de fotos zijn al heel mooi.
hopelijk kunnen jullie mij ook nog goede tips geven maar dat zal best wel.
Wij wensen jullie nog een geweldige tijd daar in de stats, en doe voorzichtig bij die diepe kloven brrrbrrr.
Heel veel liefs en kusjes.
Petra en Gerard.

hans en yvette

erg komisch om jullie zo te zien bij lake powell wat is de wereld toch klein dan he hopelijk zien we de foto met zijn viertjes snel op jullie website kunnen pa en ma er ook van genieten nou tot in vegas