Bryce Canyon, Utah

Bryce Canyon, gereden afstand: 13 km
temperatuur tussen -1 en 22 graden C

Vanochtend eerst heerlijk zitten bunkeren bij het onbijtbuffet van Ruby's Inn....all you can eat voor $ 12 en dat is slechts 8,40 Euries.

Toen naar Bryce Canyon gegaan. Ligt hier maar een kilometer of 4 vandaan. Bij het visitor center eerst even een plattegrond met trails opgehaald en een leuke pin gekocht. We hadden al besloten om de Fairyland Loop Trail te gaan lopen. Deze trail is ongeveer 13,4 km lang met een hoogteverschil van zo'n 250 meter (maar dan wel 3x en dat zetten ze er niet bij)

Anyway, deze trail is echt heel erg mooi. Nog mooier dan de trail die we de vorige keer gelopen hadden. Weer veel foto's geschoten. Wordt moeilijk te bepalen welke we op de weblog gaan zetten. We begonnen met een vest aan, want het was weer koud...ijs op de auto.

Maar de zon liet zich vandaag de hele dag zien en rond een uur of 11 was het hoog tijd om de vesten in te pakken en was het een heerlijke wandeltemperatuur. Na ongeveer 5 uur klimmen en dalen kwamen we weer uit bij het startpunt. Lekker op het gemak gedaan en door de foto/film stops ben je gewoon lang bezig.

Bryce Canyon is toch echt wel een van onze favoriete bestemmingen hier. Deze canyon is zo mooi. Je ziet zoveel verschillende kleuren in de rotsen: wit, geel, roze, paars, oranje, rood. En dat zit allemaal door elkaar heen gegooid. Ook de rotsformaties hebben de meest vreemde vormen....je waant je eigenlijk op een andere planeet.

Vanavond maar weer het cowboybuffet geplunderd, want dat was eigenlijk gewoon goed eten. Na het eten was het wasdag, wij naar de wasserette en nu kunnen we de 2e helft van de vakantie weer door. Koeman zelfs achter de strijkplank...lekkere vakantie hoor.

Tot morgen, voor deel 2 van ons verblijf in Bryce Canyon.