Reis mee met Isabel & Etienne

Van Moab naar Bryce Canyon

15 sept, Moab - Bryce Canyon, gereden afstand: 426 km
temperatuur: tussen 1 !!!! en 20 gradenC

We verlieten vanochtend een nat en winderig Moab via highway 191 richting Interstate 70. Je moet een stukje snelweg pakken om om Canyonlands NP te rijden. Je kunt er niet doorheen omdat er geen doorgaande wegen zijn. Dit duurt niet zo lang, want ongeveer een uur na vertrek uit Moab verlieten we de snelweg alweer.

Het eerste stuk hierna was niet echt interessant, maar na een half uurtje begon het landschap te veranderen en leek het weer op een groot natuur park. Onderweg kom je ook nog door Capitol Reef National Park ,wat ook weer heel mooi is. Regelmatig gestopt om foto's te maken en te filmen.

Na het plaatsje Torrey, waar we even koffie hebben gehaald, ga je de scenic byway 12 op, die uiteindelijk langs Bryce gaat. Vanaf Torrey begint de weg te klimmen naar de Boulder Mountain en de pas die daar overheen gaat ligt op 2930 meter hoogte. Tijdens de klim reden we het slechte weer in en boven was het echt bar en boos met hagel en natte sneeuw. Klopte ook wel, want de temperatuurmeter gaf 35 Fahrenheit aan en dat is net boven de 1 graad Celcius.

Tijdens de afdaling werd het weer steeds beter en een maal bij de berg vandaan kwam ook de zon weer tevoorschijn. We konden daarna hier en daar toch nog op wat uitzichtpunten stoppen.

Langs dit soort binnenwegen kom je door van die echte Amerikaanse gehuchten die je ook in films ziet...wonen hooguit 100 mensen en bij elk huis staat wel een afgedankte auto in de 'tuin'. Maar ze wonen dan weer wel lekker ruim.

Rond 1600 uur bij Bryce aangekomen en meteen ingechecked in het hotel. Was hier ook best fris en nu regent het hier ook weer (bij Bryce is het trouwens nooit echt heel warm...ligt op zo,n 2500 meter hoogte). Vanavond lekker een cowboy buffet gedaan.

Ons hotel bij Bryce Canyon is Best Western Ruby's Inn

Yvonne K

Hoi, Isabel en Etienne,
Het ziet er allemaal weer gelweldig uit. Lekker koud voor jou belletje, viel niet mee zeker!
Bedankt voor de kaarten op onze verjaardag, geniet nog maar we blijven jullie volgen.
groetjes!

Jan en Adrie

Hi, Wij volgen jullie nog steeds, hele mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Zijn ook erg benieuwd naar de film.
Jammer dat het niet zulk mooi weer is, hoop dat jullie
( Isa) ook warme kleding hebben mee genomen.
Wij hebben ook op de e-mail gereageerd dus weten niet of jullie die al gelezen hebben.
Nou nog veel moois en fun onderweg.
Tot de volgende keer.
Liefs, Jan en Adrie

Kiek

Hi Izzy & Etienne,

ook ik volge jullie al die tijd op de voet..... Wat een super verhalen en geweldige landschappen. Super dat jullie dit kunnen meemaken. Ik ben erg beniewd naar alle persoonlijke verhalen eromheen en geef toe dat we je oprecht missen hoor Isabel. Nou, ik blijf jullie volgen en tot mails.
Liefs,
Kiek

Petra en Gerard

Reizen elkedag mee, echt genieten. Nog bedankt voor de kaarten, de lachende kat is echt een succes nummer.
Doe rustig aan en geniet van jullie vakantie. Ja balen van de 4W drive maar je mag die van mijn wel lenen hoor. Groetjessssssssssssss

marianne en arie

dus net zo stil als het in drente was,maar dan even anders.. volg jullie ook elke dag .wat een geweldige reis.we zijn best wel heel nieuwsgierig naar al jullie andere verhalen blijf jullie volgen,nog veel plezier groetjes van arie en mij