Reis mee met Isabel & Etienne

Arches National Park bij Moab

Moab, gereden afstand:
temperatuur: tussen 24 en 30 graden C

Toen we vanochtend de gordijnen open deden, stormde het hier behoorlijk en was het helemaal bewolkt. Klopte al niet met de weersverwachting, want het zou overwegend zonnig worden. Met andere woorden, de Amerikaanse Timofeeff snapt het ook niet.

Om een uur of half 10 waren we terug in Arches NP en we zijn meteen doorgereden naar 'The Windows'. Een deel van het park waar een aantal doorkijkjes te vinden zijn. Toen we daar bijna klaar waren begon het te regenen. Daarna was het tot rond 13 uurafwisselend licht regenen en dan weer droog.

Volgende stop was helemaal aan het eind van het park, bij 'Devils Garden'. Hier hebben we een aantal trails gelopen naar ook weer een aantal mooie natuurlijke bogen (arches). Een bekende boog hier is de 'Landscape Arch', die is ongeveer90 meter lang en daarmee een van de langste natuurlijke rotsbogen van de wereld. We hebben hier totaal ongeveer drie uur gelopen en de trails zijn best wel pittig, met klimwerk en ze zijn niet echt geschikt voor mensen met hoogtevrees. Op de terugweg begon het op te klaren en dan wordt het hier meteen weer warm.

Hierna naar de beroemdste boog van het park gegaan, deze boog staat ookop de officiele nummerborden van de staat Utah, de 'Delicate Arch'. Om bij deze boog te komen, kun je weer een trail lopen die ongeveer 5 km lang is en een aardig stuk omhoog gaat. Er is op deze trail vrijwel nergens schaduw, dus je wordt via borden gewaarschuwd om voldoende water mee te nemen.

Delicate Arch was de klim meer dan waard. Wederom een schitterend stukje natuur. Toen we daar boven klaar waren, begon het weer erg donker te worden en te stormen. Dus wij terug. Helaas begon het halverwege steeds meer te regenen en onweren. Het onweer zat echt vlak bij, flits en gigantische knal kwamen vrijwel tegelijkertijd. Was best heftig dus. Daarna begon het ook nog te hagelen, dus het feest was compleet. Uiteindelijk bijna drijfnat bij de auto gekomen.

Inmiddels was het rond 5 uur, dus toch tijd omterug richting Moab te gaan. Hier hebben we heerlijk gegeten bij de Moab Brewery, waar ze hun eigen bier brouwen (stuk of 9 soorten) Erg lekker. Aantal foto's van vandaag toegevoegd aan de fotoserie:Moab en parken

Lange dag, dus vroeg naar bed. Morgen staat Dead Horse Statepark en Canyonlands National Park op de planning.

immij en guus.

hoi e-10 en isabel,
wat prachtig die foto,s van die bogen.daar wordt je gewoon stil van,het is zo overweldigend,woorden schieten tekort. wat zullen jullie genieten,(en wij met jullie).al die indrukken,kan er nog wel wat bij?het is wel te hopen. het is mooi dat we alles zo op de voet kunnen volgen.daar heb je toch veel werk aan denken we.e+i tot de volgende keer.

Wilma en René

Wat een mooie foto's. Jullie maken echt een hele mooie reis.
Goede reis verder

Noella

Hoi Bel en Etienne,

Bedankt voor jullie ontzettend leuke kaart. Wat een fantastische foto's echt heel erg mooi. Ik ga jullie zeker volgen de komende weken. Nog veel plezier en geniet ervan.