Reis mee met Isabel & Etienne

Van Kayenta naar Moab

12 sept, Kayenta - Moab, gereden afstand: 324 km
temperatuur: tussen 21 en 33 graden C

Vanochtend lekker rustig aan gedaan en rond half 10 uit Kayenta weggereden. Eerst terug naar 'DE' weg. Vanuit het oosten naar Monument Valley gaat de weg recht op MV af, wat een heel mooi uitzicht is. Daar hadden we gisteren ook al wat foto's genomen, maar toen was de stand van de zon niet goed. Dus vanochtend opnieuw een aantal leuke foto's gemaakt...midden op de snelweg.We moesten dus regelmatig aan de kant gaan. We hebben hiervan een foto toegevoegd aan de Monument Valley fotoserie.

Vervolgens verder Utah in en de omgeving wordt met de mijl mooier. Op een bepaald moment stonden er steeds borden langs de weg dat je moest uitkijken voor overstekende herten. Je verwacht het niet, maar toch moesten we een keer vol in de ankers, omdat een hert aanstalten maakte om over te steken. Denk dat wij erger schrokken dan hij/zij.

Rond twee uur aangekomen in Moab en gelukkig konden we meteen inchecken in het hotel. Bij de meeste hotels vragen ze ook het kentekenvan de auto en door de 'tip' van Vilja en Arno kunnen we het onthouden.Spullen op de kamer gezet en naar Arches National Park gereden, wat hier vlak bij ligt. Daar meteen een National Park Pass gekocht (kost tegenwoordig $ 80), maar met die pas kun je alle andere nationale parken in.

Wat kun je zeggen...ook Arches is weer geweldig mooi en we hebben nog niet de helft gezien. Morgen gaan we verder in Arches.

Ons hotel in Moab: de Moab Valley Inn