Reis mee met Isabel & Etienne

Dagje Rocky Mountains

Dinsdag 12 sept
528 km gereden
temperatuur van alles wat

Zo...om 6 uur de wekker gezet, we wilden bijtijds naar de Rockies vertrekken.
We moesten ook een omweg maken, de normale route is precies deze week afgesloten.

Nadat je het vlakke land achter je hebt gelaten klimt de weg naar ruim 2500 meter hoogte,
waar een van de vijf ingangen van het park is (Fall River). We zijn eerst met een shuttle-bus
naar Bear Lake geweest. Dit is een van de favoriete bestemmingen waar iedereen heen
wil, dus de parkeerplaats daar is altijd vol. Meer was mooi.

Toen dwars door het park van oost naar west over het hoogste gedeelte van het park.
Wij waren nog niet eerder zo hoog geweest: 3712 meter. Graadje of 15 hier.
Is toch wel bijzonder. Als je een stukje loopt voel je meteen aan je ademhaling dat
er veel minder zuurstof in de lucht zit.

Uiteraard heel veel fantastische vergezichten en als je echt meer zou willen zien, moet
je hier toch minstens een dag of 3 zijn.
Helaas weinig wildlife gespot vandaag, alleen Elks, chipmunks en van alles aan vogels.
Terwijl hier oa ook bizons, beren, puma's rondhuppelen.

Terug helemaal onderlangs het park gereden, ook nog via een 3500 meter hoge pas
en laat in de middag een enorme stortbui gehad. Niet harder dan 40 kunnen rijden.
Laten we maar zeggen: Goed tegen het stof.
Daarna, weer op normale hoogte, was het meteen weer 32 graden. Wat vervelend toch.

In downtown Fort Collins gegeten bij Coopersmith's Pub & Brewery...Aanrader, dus
als je nog eens in Fort Collins bent....lekker op het terras gegeten.
Parkeergarage aan de overkant, 1e uur gratis en daarna 1 dollar per uur. Moet
je in Haarlem mee aankomen.

Trouwens, het centrum van Fort Collins ziet er erg leuk uit...hadden we niet verwacht.
Mooie oude gebouwen, alles gerestaureerd, veel terrassen.

Morgen naar Denver

Marcella

Wat een mooie route en wat hoog ?!! Inderdaad jammer dat jullie de grote dieren niet hebben gezien maar oog in oog staan met een beer lijkt me niet zo goed voor je hart ?. Ik dacht even dat jullie in NL zaten met 15 graden en die regen maar toen zag ik de parkeerprijs hahaha!! Hele dikke knuffel vanuit een stormy Nederland ???