Reis mee met Isabel & Etienne

Zondag 10 sept.
288 km gereden
temp. 36 graden

Hi,

Vandaag naar Badlands geweest. Onderweg kwamen we nog een klein museum
tegenover de Minuteman ICBM raketten. Deze zijn uit de koude oorlog periode
en waren gemaakt om die agressieve Russen in toom te houden. Raketten met
kernkoppen dus die binnen 30 minuten elke plek op de wereld konden raken.
Fijn spul dus, maar was wel interessant.

Badlands NP is ook weer een park met bijzondere natuur. Vergezichten, vreemde rotsen, ravijnen, hoodoos
en grote stukken prairie. Park is bijna 1000 km2 en er komen, ondanks dat het een droge bedoening is,
veel dieren voor. Weer Pronghorn antilopes gezien, Bighorn Sheep en werkelijk duizenden prairiehondjes.

We hebben een korte maar heftige trail gelopen(Notch Trail) waar je ook een soort van ladder op moest van
een meter of 25. Grootste deel ging door een besloten vallei, waardoor het een oven leek.
Maar het uitzicht op het eind was weer mooi.

Daarna langs het Visitor Center en de rondweg door het park genomen langs de nodige uitzichtpunten.
Zoals eerder gezegd, we zitten in cowboyland. Dat was vandaag ook weer te zien omdat de snelweg door de
prairie gaat. Enorme open gebieden met alleen grasland zover je kunt zien.

Helaas heeft de rook van diverse branden ons weer ingehaald...zicht was niet al te goed, terwijl men zegt
dat hier normaal gesproken de schoonste en helderste lucht van het land zou moeten zijn.
Was zelfs op het weerbericht dat dit ook weer uit het westen komt aanwaaien, oa nog steeds uit Oregon.

De wandelschoenen zijn inmiddels in de hoek getrapt.

Tot zover voor vandaag

Marcella

Jeetje die ladder is eng ?!! Maar de foto's zijn weer grandioos ?Etienne heeft al een mooie cowboyhoed voor de dans lessen nu jij nog koetje ?!! Geniet van het lekkere weer, hier is het echt herfst , nat en koud ..... dikke knuffel xxx

Madelon C

Prachtige reis weer! Leuk om dagelijks mee te reizen.
Die ladder ziet er eng uit.
Veel plezier nog.
Gr. x Madelon