Van Buffalo naar Rapid City

Temp. 32 graden

Goedemorgen,

In Buffalo nog even de tank volgegooid en de I-90 East opgereden om als
eerste naar Devils Tower te gaan. Dit is een monoliet van stollingsgesteente (lava) die 386 meter boven het landschap uitsteekt. Men weet echter niet helemaal precies hoe het ding is ontstaan. Anyway, het is een indrukwekkend apparaat en is gebruikt in de film Close Encounters van Steven Spielberg.

We hebben een trail rondom de toren gelopen van een kilometer of 5 en dat was een mooie wandeling met mooie vergezichten…helaas wel op het heetst van de dag. Maar ja, dan heb je het in elk geval niet koud, toch?

Hierna doorgereden naar Rapid City in South Dakota. Hier blijven we 3 nachten en gaan we oa. Mount Rushmore, Crazy Horse memorial, Badlands National Park en misschien Custer State Park bezoeken.

Maar dat horen jullie later weer.

Vanmiddag verder niet veel gedaan en gegeten bij een echte Amerikaanse herrie tent: Texas Roadhouse.
Inderdaad veel kabaal, veel mensen, maar ook prima eten en lekkere biertjes.

We zien nu echt dat we in het wilde westen zijn, veel cowboylaarzen en hoeden
in het straatbeeld, leuk om te zien!

Inmiddels 2700 km achter de wielen…..