Reis mee met Isabel & Etienne

Van Chinle naar Kayenta

11 sept, Chinle - Kayenta, gereden afstand: 399 km.
temperatuur: 30 graden C

We zijn om negen uur bij het hotel weggereden. We moesten eerst tanken en de bandenspanning checken, want de boordcomputer riep dat de linker achterband te zacht was.

Het eerste stuk op highway 191 was net zo saai als het laatste stuk van eergisteren. niet echt boeiend. We zaten vrij dicht bij het 'Four Corners Monument', dus zijn we daar ook langs gereden. Was ongeveer 100 kilometer om, maar daar draait de gemiddelde Amerikaan z'n hand niet voor om. Uiteindelijk: leuk om te zien, maar je hoeft er niet speciaal naar toe. Op dit punt komen vier staten bij elkaar: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah. Wel handig, op een dag in vier staten rondlopen.

Hierna door naar Monument Valley. De weg ernaartoe is al mooi. Dat begint eigenlijk op het moment dat je Utah binnenrijdt (we zijn met een omweg naar Monument Valley gereden). Het laatste stuk van highway 163 voor MV is echt geweldig. De weg daalt vrij steil en in de verte zie je dan MV liggen. Schitterend. In MV hebben ze nu een heel nieuw complex gebouwd met een hotel, restaurant en een hele grote winkel. Nu waren ze nog bezig met het visitor center, wat helaas nu nog gesloten is. Eindelijk hebben ze dit mooi en groot aangepakt. Vorige keer zag het er niet uit met houten hutjes en zo.

Er is een rondrit van ongeveer 27 kilometer door MV, die wordt afgeraden te rijden met een normale auto, omdat het een overharde weg is (unpaved dirt road). Wij zagen echter best wel veel normale auto's rijden, dus gevraagd aan iemand die er net afkwam hoe het was. Volgens hun niet echt een probleem, dus wij ook de dirt road op. Was inderdaad goed te doen. Niet harder dan 15 mijl en soms door mul zand met de automaat in handbediening in z'n 2. Toch een paar keer bijna vast gezeten. Erg mooie uitzichten, die je anders niet zou zien. Zeer de moeite waard, want de 27 km tocht duurde rond de twee uur.

Etienne heeft hier bijna 100 foto's gemaakt !

Uiteindelijk met een rode auto MV uitgekomen, echt helemaal onder het rode stof. Nog even wat gedronken bij het restaurant en toen doorgereden naar ons hotel in Kayenta, ongeveer 40 kilometer verderop.

Ons hotel in Kayenta is het Best Western Wetherill Inn.