Reis mee met Isabel & Etienne

Van Scottsdale naar Sedona

Scottsdale - Sedona, gereden afstand: 208 km.
temperatuur: 38 graden C (wordt saai)

Weer vroeg opgestaan, omdat we rond 10 uur bij het Out of Africa Wildlife Park wilden zijn.Vandaag is het ook nog eens Labor Day, een vrije dag hier, waardoor het druk kan zijn op de weg. We kwamen om ongeveer 10:15 bij het park aan.

De toegangsweg deed al Afrikaans aan. Onverhard en stoffig. Eenmaal in het park (kaartje kostte $ 36 p.p.) konden we meteen instappen in de safari bus. Die reed door een deel van het park waar dieren los lopen en je kreeg uitleg. Op zich wel een redelijk groot open gebied waar zebra's, giraffen, diverse antilopen en nog zo wat rondliep. Mooie van een safari park in Arizona is dat je best wel een goed idee krijgt hoe het er in Afrika uit ziet. Begroeiing en natuurlijk de hitte zorgen dat je je in Afrika waant.

Ook nog een show met spelende tijgers gezien. En dat lijkt toch wel heel erg op spelende huis katten. Alleen als deze jongens je een haal geven ben je meteen klaar. De verzorgers lieten de tijgers met van alles en nog wat spelen in en rond een zwembad. Ze waren niet getrained(de tijgers dan) omdat de verzorgers zeggen dat een getrainde tijger eigenlijk een soort van mens wordt en er daardoor niet meer natuurlijk uit ziet. Deze shows zijn elke dag anders, omdat de tijgers steeds weer anders reageren op de verzorgers en speeltjes. Nu werd een van dieverzorgers ook aardig aangepakt door een tijger. Best een leuke show...enige nadeel in het park is dat je eigenlijk overal vol in de zon loopt en na een aantal uren ben je dat wel zat.

Het park op internet: http://www.outofafricapark.com

Rond 3 uur doorgegaan naar Sedona en na een half uur gestopt bij het Visitor Center van Sedona. Hier hebben we een plattegrond met wandelroutes en dat soort dingen opgehaald. Dit was een nieuw Visitor Center, op een hele mooie plek voor wat foto's.

Het binnenrijden van Sedona was vergeleken met de vorige keer toch al helemaal anders..heel veel bijgebouwd, nieuwe toegansweg met fietspaden en rotondes aangelegd. Maar ziet er wel mooi uit. Heel verzorgd.

Ons hotel in Sedona is: La Quinta Inn

Adam

Leuk om allemaal te lezen. Mooie foto's.
Nog veel plezier.

Fred en Ineke

Zo juist jullie reisverhaal gelezen,we merken dat jullie er van genieten.Met de katjes gaat alles goed.Bedankt voor de kaart namens de katten,erg leuk.
Hans en Yvette zijn vanmiddag om 13.39 vertrokken.
Zij zien jullie in Las Vegas.Nog prettige weken.