Reis mee met Isabel & Etienne

Boston, dag 2

Daar zijn we weer,

Vanochtend met de bus naar het Bunker Hill monument gegaan. Monument ter nagedachtenis aan een matpartij tussen Engelsen en opstandige Amerikanen in 1775. Dit monument is ook het begin van de Freedom Trail. Deze trail is een route door Boston die je langs de belangrijkste historische plekken voert.

Na het Bunker Hill monument kom je bij de USS Constitution. Dit is een schip wat ook is gebruikt in de strijd tegen Engeland rond 1800. Het schip wordt nu uitgebreid gerestaureerd, dus momenteel is er bijna niets van het schip te zien. Het ligt in een droogdok en is volledig omringd door steigers. Alle grote onderdelen liggen op de kade. Zo zie je eens hoe groot de mast delen en ra's zijn. Dit duurt tot 2018.

Verder liep daar ook nog een stelletje oude mariniers rond, die als verassing hun musketten afvuurden. Erg leuk om dit te zien. Dit soort dingen doet men in de USA heel vaak, zodat je een idee krijgt hoe het er vroeger aan toe ging. Moeten ze bij ons ook maar eens gaan doen.

Ook nog op een destroyer uit W.O. II geweest die hier ligt, de USS Cassin Young.
Schip is nog helemaal in de oude staat en er is niets aangepast voor het toerisme.

Daarna verder de Freedom Trail opgepakt en diverse oude "dingen" gezien.
Je komt ook door het oudste deel van Boston waar huizen staan van voor 1700. oa het Paul Revere House uit 1680.

Weer veel gelopen vandaag. Het was prima wandelweer, met temperaturen rond de 17 graden. Door de harde wind wel een jas nodig.

Dit was het laatste verhaal vanuit Amerika. Morgenochtend gaan we de koffers inpakken, daarna nog Boston in en dan tegen de avond naar het vliegveld.

Fijne zondag allemaal

Cool

Yvette en hans

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt zeg en wat hebben we weer genoten van alle verhalen en foto's bij deze een goede vlucht terug naar Nederland
En welkom thuis zou ik zeggen we zien mekaar 10 oktober x

Petra/Gerard

Bedankt voor de mooie verhalen en foto's, en een goede reis terug gewenst.