Reis mee met Isabel & Etienne

Boston, dag 1

Hallo,

Als eerste even de mededeling dat het internet hier dramatisch traag is. Heb net geprobeerd de foto's te laden, maar 2 foto's duurden 20 minuten! Ga het hierna nog proberen, maar er is dus kans dat het niet lukt om meer te plaatsen.

Goed, vanochtend na ruim 1,5 uur rijden in Boston aangekomen. Auto vast bij het hotel gezet en met de bus naar de stad gegaan. Ook meteen een 3-daagse openbaar vervoer pas gekocht (de Charlie pas). Beetje rondgelopen en bij het State House aangekomen.
Omdat we er toch waren zijn we meteen maar naar binnen gegaan en we waren precies op tijd voor een rondleiding.

Het gebouw is het op vier na oudste State Capitol Building van de USA en is in 1798 in gebruik genomen. Het dat is bekleed met echt bladgoud. Van binnen een en al marmer van verschillende soorten.

Ook nog gekeken op een oude begraafplaats uit 1660 waar een aantal bekende personen uit de beginperiode liggen begraven, waaronder 3 personen die ook de Onafhankelijkheidsverklaring hebben ondertekend. Heel apart, want de begraafplaats ligt nu midden in de drukke stad.

Daarna zijn we gaan eten bij de Rock Bottom Brewery en vervolgens teruggelopen naar het busstation. Grote verbazing, want er stond een man of 100 - 120 te wachten voor dezelfde bus!
Heeft dus even geduurd voordat we terug waren.

Het weer was vandaag weer prima, alleen is de temperatuur wel gezakt. Rond de 18 graden.

Morgen nog een dag Boston.

PS foto's uiteindelijk toch nog gelukt