Reis mee met Isabel & Etienne

Toronto

Daar zijn we weer,

Als eerste zijn we vanochtend naar de CN Tower gelopen.
Deze toren is in totaal 553 meter hoog en is in 1976 geopend.

Met de lift ga je binnen een minuut naar een hoogte van 346 meter en uiteindelijk zijn we ook in de SkyPod op 447 meter hoogte geweest.
Uitzicht is uiteraard schitterend en je ziet meteen even hoeveel smog er boven de stad hangt.
Er is ook een stuk vloer voorzien van glasplaten. Je kunt er op lopen en kijkt dan 342 meter recht naar beneden. Grappig hoe sommige mensen daar niet op durven te lopen.

Nadat we weer waren afgedaald zijn we richting Old Town Toronto gelopen en daar eerst maar even een Starbucks op een terras gedronken. Best wel de nodige mooie oude gebouwen, wat er altijd leuk uitziet, maar overal veel hoogbouw met appartementen. Dat zie je lang niet in elke stad. Meestal zie je alleen hoge kantoorpanden in het centrum. Wel heel druk.

Toronto zou gewoon de eerste de beste Amerikaanse stad kunnen zijn. Eigenlijk ziet alles er hetzelfde uit als in de USA. Ook de gewoontes zijn hetzelfde en op elke hoek een Starbucks.
Alleen is de Canadese dollar een stukje goedkoper dan de US dollar. Dat is dan weer meegenomen.

Ook vandaag was het rond de 28 graden met strak blauwe lucht.......sorry voor het slechte weer bij jullie.

Morgen gaan we naar de hoofdstad van Canada, Ottawa. Zo'n 5,5 uur rijden.

Tot morgen!

PS We kregen een paar vragen.....dus nu een paar antwoorden:

Er zijn ook aan de oostkust van USA dikke mensen...niet echt een verschil met de westkust.
In Canada lijkt het wat dat betreft beter te zijn. Nog weinig extreme gevallen gezien.

marianne

wat een lef,sta liever met beide benen op de grond.