Reis mee met Isabel & Etienne

van Washington naar Gettysburg

Hallo,

Vanochtend even lekker rustig aan gedaan...het is tenslotte vakantie. Na het ontbijt eerst naar Arlington National Cemetary gereden. Dit is een grote (ere) begraafplaats die net buiten Washington ligt.
Hier liggen hoofdzakelijk militairen en ex-militairen begraven, maar ook oa. presidenten.
Er zijn zo'n 400.000 graven. Enorm dus.

We hebben ook gekeken bij het graf van de onbekende soldaat (uit W.O. I). Mooi en indrukwekkend. De tombe wordt 24/7 en het hele jaar door bewaakt door een speciale erewacht van een infanterieregiment. Deze mensen worden speciaal geselecteerd en krijgen een speciale training. Elk half uur wordt de wacht gewisseld......continu.

Vlakbij ook nog een monument voor mariniers die Iwo Jima on W.O. II hebben ingenomen. Het beeld op het monument is hetzelfde als de bekende foto met militairen die een vlag plaatsen.

Daarna doorgereden naar Gettysburg en onderweg nog een paar lekkere donuts gescoord.
Hier even een was gedraaid, die nu in de droger zit. Nu op zoek naar een restaurant en morgen de slagvelden verkennen.

Patricia

Hoi hoi, jullie dus ook in Amerika, gaaf hoor!!!
Mijn vriend is er ook wat een prachtige foto's heb ik al gezien.
Jullie hebben het ook weer mooi zeg.
Geniet er lekker van..
Groetjes Patricia