Reis mee met Isabel & Etienne

Washington dag 2

Goedemorgen,

Vanochtend in onze regenkleding naar het Capitool gelopen voor onze rondleiding om half 11.
Binnenkomen was alsof je een vliegtuig in moet....allemaal security toestanden. Tickets opgehaald en in de rij.
Eerst een film over het ontstaan van het congres en de Amerikaanse democratie, daarna in kleinere groepen verdeeld om een aantal kamers/zalen te bekijken. Iedereen een headset zodat je de gids goed kon volgen.Helaas staat ook binnen de mooiste ruimte (de rotunda) in de steigers zodat je daar heel weinig van kon zien.

Hierna nog naar de Library of Congress geweest en daar even kort rondgekeken. Mooie hal met allemaal schilderingen en dat soort dingen.

Next stop was het Air & Space Museum. Ook hier eerst weer security. Heel groot museum, met heel veel vliegtuigen. Soms wel wat te veel in 1 ruimte, zodat alles heel dicht op elkaar staat/hangt. Wel heel mooi met ook leuke tentoonstellingen die oa. laten zien hoe vliegen werkt en dat kun je dan zelf met testjes ervaren. Zo zijn er nog veel meer leuke "doe" dingen. Als je de tijd hebt, kun je zelfs een vlucht maken in een echte grote simulator. Daar was het nu, mede door het slechte weer, veel te druk voor.

We hebben daar ruim vier uur rondgelopen en toen vonden we het hoog tijd voor een drankje.

Gegeten bij een bij toeval ontdekte sport bar: Penn Quarter Sports Tavern. Lekker gegeten.

Als laatste nog een rondje langs de National Mall gelopen om dit ook met verlichting te zien.
Toen waren de voeten echt wel toe aan wat ontspanning, dus terug naar het hotel.

Tot morgen!