Reis mee met Isabel & Etienne

Washington dag 1

Hi all,

Vandaag was het 9/11, dus herdenkingen bij het Witte Huis (zagen we live op tv) en overal de vlag half stok.
Ook heel veel veteranen gezien uit de 2e wereldoorlog, de meeste in een rolstoel en allemaal trots op wat ze gedaan hebben. Ze worden nog steeds geeerd.

We hebben vandaag heel veel monumenten en gedenktekens gezien.
Eerst langs het Vietnam War Veterans Memorial gekomen. Alle namen van gesneuvelde militairen in zwart steen gegraveerd. (58300)

Toen door naar het Lincoln Memorial gelopen. Groot, indukwekkend en mooi.

Dan kom je langs het Korean War Memorial, waar ook Nederland wordt genoemd omdat in deze oorlog onder VN verband ook Nederlanders hebben meegevochten.
Next was het Washington Monument, de enorme Obelisk van 169 meter hoog.

Verder staat Washington vol met nog allerlei andere monumenten. De gebouwen zijn allemaal enorm en indrukwekkend en over het algemeen ook heel mooi om te zien.

Ook nog in het Natural History Museum geweest. Ook dit was weer erg mooi.
Veel opgezette dieren, een grote afdeling met allerlei skeletten en een grote tentoonstelling over leven in de diepzee.

Het was schitterend weer: strakblauwe lucht en geen wolkje gezien met een temperatuur van rond de 32 graden.
Alles weer gelopen en dat zal zo'n 16-17 kilometer zijn geweest.

Voor morgen hebben we een rondleiding door het capitool gereserveerd....we zijn benieuwd.