Reis mee met Isabel & Etienne

Philadelphia

Goedemorgen,

Vandaag een dag in Philadelphia.
Als eerste naar het park gegaan waar zeg maar de USA zijn ontstaan:
Independence National Historic Park. Hier staan een aantal gebouwen waar historische gebeurtenissen hebben plaatsgevonden.

In Independence Hall is de kamer waar in 1776 de onafhankelijkheidsverklaring is ondertekend. Niet op 4 juli de onafhankelijkheidsdag, maar op 2 augustus. Dat wordt helaas niet gevierd. 4 juli wordt aangehouden omdat toen de verklaring werd goedgekeurd.
Verder hebben we nog de Liberty Bell gezien en nog een aantal gebouwen.

Volgende stop was het slagschip de USS New Jersey (BB-62) aan de overkant van de rivier.
We zijn maar gaan lopen en wel via de Benjamin Franklin brug. Deze brug is meer dan 2 km lang, dus totaal een lekker stuk gelopen.

Slagschip was erg indrukwekkend om te zien. We hadden een tour geboekt die helemaal door het schip heen ging, dus we zijn totaal op 7 dekken geweest. Ook in 1 van de enorme geschutskoepels. Kanonnen met een diameter van 40,6 cm die granaten van ruim 1000 kilo zo'n 39 kilometer ver weg schieten. Compleet kanon weegt meer dan 120 ton.

Daarna weer teruggelopen en 's avonds bij een Ierse pub gegeten.

Vandaag hebben we meer dan 18 km gelopen bij temperaturen van rond de 36 graden en het was giga vochtig.
Maar....een leuke dag.

Tot morgen!

Jan en Adrie

Leuk dat we jullie weer zo kunnen volgen. Zo te zien hebben jullie al veel mooie dingen gezien en bezocht. Heel indrukwekkend hoor die USS New Jersey.
En lekker warm weer. Bij ons is het sinds woensdag droog en redelijk zonnig maar meer als 20 graden is het niet. Groetjes en tot de volgende keer XXX