Reis mee met Isabel & Etienne

Bryce Canyon

Goedemorgen,

Vandaag was een mooie dag in Bryce Canyon. Dit blijft toch ons favoriete park.
Vanochtend hadden we een strak blauwe lucht…geen wolkje te zien en het begon al vroeg warm te worden.

We hadden een route bedacht die via 3 verschillende trails liep.
Begonnen met een stuk van de Navajo Loop trail, waarna we via een verbindingspad naar de PeekaBoo Loop Trail gingen. Deze hebben we helemaal rond gelopen. Weer op het beginpunt kun je weer verder via de Queens Garden trail en via deze kom je uiteindelijk weer boven op de rand van de canyon.

We kwamen uit op ongeveer 12 kilometer met veel klimmen en dalen.

Op het laatste deel kwam er steeds meer bewolking en op het allerlaatste stukje vielen er grote druppels naar beneden. Gelukkig bleef het daarbij.

We hebben ook nog een prijs gewonnen….langs de route stonden op een aantal plekken borden met een soort van medaille. Als je minimaal 3 medailles op de foto had staan kreeg je een aardigheidje bij het Visitor Center. Zie de foto’s.
Tijdens onze hike hadden we nog volop zon en dat was dus mooi voor de foto’s en video.

Als laatste nog met de auto langs een paar uitzichtpunten gereden en toen heeft het wel geregend. Niet erg, want wij zaten binnen.

Aan wildlife het volgende gezien: Mule deer, Pronghorn, Eekhoorns, Chipmunks, Steller’s Jay (mooie blauwe vogel) en nog een aantal onduidelijke vogels.

Morgen gaan we naar Zion. Dat is nog geen 2 uur rijden en dat gaan we ook lekker rustig aan doen. Eerst beetje uitslapen en als we in het volgende hotel zijn gaan we ook daar even relaxen.

Tot morgen