Reis mee met Isabel & Etienne

Van Moab naar Torrey

Vanochtend iets langer blijven liggen, op ons gemak ontbeten en daarna vertrokken.
Om 400 meter verderop te stoppen bij de Subway om alvast onze lunch te scoren.
Vandaag zullen we nl verder vrijwel niets tegenkomen.

Onze geplande stop was bij Goblin Valley State Park. Een staatspark en dat moet apart worden betaald. Kost maar 8 dollar hoor. En het was hier al behoorlijk warm/heet.
We zijn eerst een trail opgelopen, die ongeveer 1,5 mijl was, maar na die 1,5 mijl stond er een bord einde trail. Maar, de routepaaltjes zagen we verderop doorgaan. Dus wij ook doorgaan.

Dit was helemaal buitenom bij Goblin Valley. Mooie route, maar na een kilometer of 4 dachten we dit gaat niet goed. Einde niet in zicht en al een tijdje geen route meer zichtbaar. Ook de voetsporen waren vrijwel tot 0 gereduceerd (we zijn inmiddels halve indianen als het op voetsporen aankomt) We zijn toen omgekeerd, was ook al rond 1300 uur en de temperatuur zat al boven de 35 graden...zonder wind, dus niet echt wandelweer en we hadden niet voldoende water bij ons om nog verder te gaan. Op de terugweg wel nog paar herten (Pronghorn of Gaffelbok in Nederlands) gezien.
Uiteindelijk hebben we 7 km in de hitte van de woestijn gelopen. (zie ook foto's)

Ook toch nog de echte Goblin vallei ingelopen en dat was een bizar schouwspel.
Heel vreemde rotsformaties. Leuk om gezien te hebben.
Hier reden we rond 1500 uur weg.

Verder via Capitol Reef NP naar Torrey gereden. Leuk hotel met een ranch achtige look.
In het restaurant van het hotel gegeten en daarna een mooie zonsondergang gezien vanuit onze kamer.

Goedemorgen en wij gaan zometeen naar bed.

Smile

marianne

moet ik de wigwam dan maar klaar zetten?