Reis mee met Isabel & Etienne

Canyonlands NP

Goedemorgen,

Vanochtend vroeg opgestaan om naar Canyonlands NP te gaan.
We willen nu de Mesa Arch net na zonsopgang bekijken en het kost je toch bijna 1,5 uur om er te komen.

We kwamen daar rond kwart over 8 aan. Voordeel van die tijd is dat je niet struikelt over honderden mensen die de zon daar op willen zien komen
Er waren nog een aantal mensen die daar vanaf zonsopkomst waren en die vertelden dat ze door de grote drukte bijna geen foto's konden maken.
we hebben daar toch wel een uur of 2 rondgehangen. Erg mooie plek en als iedereen weer weg is hoor je alleen maar stilte. Zo stil dat je de zwaluwen langs hoorde vliegen.

Hierna doorgereden naar Grandview Point en dat is ook echt een GRAND VIEW. Wat een fantastisch uitzicht heb je daar. Het bleek dat het zicht meer dan 100 km was.
Op dit punt sta je ruim 400m boven de canyon en in de canyon gaan weer diepere canyons nog veel lager. Klinkt raar, maar de foto's geven een idee. Hier de rim trail gelopen die ook erg mooi was. Vanaf het eindpunt van de trail weer een giga uitzicht. De canyon waarin dit park ligt is gemiddeld 54 km breed! Daar krijg je het warm van, mede doordat de temperatuur weer rond de 35 graden lag.

Verder na een paar uitzichtpunten teruggereden naar Moab, waar we de rest van de dag wat boodschappen hebben gedaan en een rondje Moab hebben gelopen.

Toch maar weer naar de Moab Brewery geweest.

Morgen naar de wereldstad Torrey (nog geen 200 inwoners) via het Goblin State Park en Capitol Reef NP.

Groetjes!